![T-TOP: Nye Candela C-8 CC kan blant annet leveres med t-top som også har stangholdere.](https://image.batmagasinet.no/814095.webp?imageId=814095&x=8.63&y=22.39&cropw=82.52&croph=64.59&width=960&height=548&format=jpg)
Candela med senterkonsoll kommer
Svenske Candela C-8 CC sikter seg inn mot det amerikanske marked, hvor gedigne senterkonsollbåter er høyt ansett.
Candela C-8 CC er basert på modellen C-8, men har en annen planløsning hvor «Sosialisering, utforskning og fiske» står i fokus, i følge produsentens nettside. Båten kan blant annet utstyres med T-top med stangholder, dusj og toalett, og har flere muligheter for oppbevaring av «water-toys».
I et innlegg på Linkedin skriver sjef for PR og kommunikasjon i Candela, Mikael Mahlberg, litt om intensjonen bak båten:
– I dag lanserer vi Candela C-8 CC, som sikter seg inn mot de største og mest bensin-slukende båtene innenfor segmentet – senterkonsoll.
![AKTIV FRITID: Sammenlignet med C-8 er C-8 CC mere en platform for utfoldelse på vannet, fremfor en maskin for transport av folk og baggasje.](https://image.batmagasinet.no/814101.webp?imageId=814101&x=6.51&y=7.17&cropw=90.25&croph=88.70&width=960&height=634&format=jpg)
Segmentet Mahlberg snakker om er senterkonsollbåter på det amerikanske marked. Typisk for disse båtene er at de etter norsk standard er enorme, de har mange utenbordsmotorer, og de er i stor grad skapt for et varmt klima.
I de senere år har disse båtene blitt mer og mer populære, og velstående eiere virker å tenke at jo større jo bedre, det samme gjelder motoriseringen.
C-8 CC vil ha en topphastighet på 30 knop, en rekkevidde på 57 nautiske mil, en gir mulighet til å med åtte personer om bord.
Prisen starter på 330 000 Euro eksludert moms.
![FOILENDE: Candela benytter seg av et avansert flight-kontroll system, i motsetning til andre produsenter som bruker enklere mekanismer for å kontrollere dette.,](https://image.batmagasinet.no/814099.webp?imageId=814099&x=26.95&y=20.16&cropw=47.95&croph=65.95&width=960&height=760&format=jpg)
.