UNDERKJENT: Resultatet fra Havarikommisjonens krengetest var at fartøyet ikke oppfylte kravene til gitt CE-merking og da med tre personer færre enn den var CE-merket for. (FOTO: .
UNDERKJENT: Resultatet fra Havarikommisjonens krengetest var at fartøyet ikke oppfylte kravene til gitt CE-merking og da med tre personer færre enn den var CE-merket for.

CE-merking: Kontrollerer bare én båtprodusent i året

CE-skiltet i båten din kan gi deg falsk trygghet. De tre ulykkene med Hydrolifts X-27 SUV er et eksempel på det. Havarikommisjonen hevder produsenten har tolket regelverket feil og peker på Sjøfartsdirektoratet manglende oppfølging hos båtbyggere i Norge.

Publisert Sist oppdatert

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER