Lekker sportscruiser fra Atlantis
Lekker sportscruiser fra Atlantis
Lekker sportscruiser fra Atlantis
Lekker sportscruiser fra Atlantis
Lekker sportscruiser fra Atlantis
Lekker sportscruiser fra Atlantis
Lekker sportscruiser fra Atlantis
Lekker sportscruiser fra Atlantis
Lekker sportscruiser fra Atlantis
Lekker sportscruiser fra Atlantis
Lekker sportscruiser fra Atlantis
Lekker sportscruiser fra Atlantis
Lekker sportscruiser fra Atlantis
Lekker sportscruiser fra Atlantis
Lekker sportscruiser fra Atlantis
Lekker sportscruiser fra Atlantis
Lekker sportscruiser fra Atlantis
Lekker sportscruiser fra Atlantis
Lekker sportscruiser fra Atlantis
Lekker sportscruiser fra Atlantis
Lekker sportscruiser fra Atlantis
Lekker sportscruiser fra Atlantis

Lekker sportscruiser fra Atlantis

Atlantis 44 Sport Cruiser balanserer mellom design og funksjonalitet.

Publisert Sist oppdatert

Båten som ble stilt ut under Genova Boat Show skiller seg noe ut fra den første båten som kommer til Norge. Premierebåten ble stilt ut med friske farger som skulle trekke til seg publikum. Og det funket, for det var ikke mye privat tid vi fikk til fotografering i båten, før det svermet til nye skuelystne.

For late sommerdager

Allerede på den rommelige badeplattformen er det vanskelig å la være å trekke videre inn. Dette er en båt for glade soldager. I hardtopen har den stor takluke som man åpner og lukker med et knappetrykk.

På hoveddekket er en oransjefarget u-sofa. Denne fargen går igjen gjennom hele båten, også på skrogsiden.  I tillegg til sofaen en bred seng som krever åpen takluke om vi skal kalle det solseng. Senga er mest for late sommerdager i skyggen. Vil du sole deg er det en like bred solseng akter for sofagruppen.  Holder ikke denne solsenga er det en enda større solseng på fordekket.

Ingen fartsmonster

På babord side på hoveddekket er et stort pantry med god skapplass, vask og grillmuligheter. Førerplassen er like tiltalende som resten av båten. Her får man virkelig lyst til å kjøre båt, når vi setter oss ned og legger hånda på den lekre kontrollen. Noe fartsmonster er det ikke, men 34 knop bør holde lenge for de aller fleste. Motoren i båten som var stilt ut under Genova Boat Show var Cummins 2xQSD 4.2, på 700 hestekrefter.

Fargealternativer

Trekker vi ned under dekk fortsetter den stilfulle italienske designen. Vi legger merke til at gulvet knirker irriterende mye, men vi blir i ettertid opplyst at det bare gjelder prototypen. Salongen har også en u-formet benk i fin størrelse. Fornuftig nok fortsetter ikke den oransje stilen under dekk. Og som på hoveddekket er det her enkelt å gjøre bordet større. Uten at det har gått på bekostning av designen er det bra med skapplass. Dette er nok ikke av båtene eieren vil irritere seg over lite stueplass.

Synes en kjøper at den oransje fargen ikke helt er deres stil, har produsenten et fargegart av tekstilutvalg til interiøret både på hoveddekk og i salongen.