Praktisk Motorvedlikehold

FÅ PROBLEMER:

Ni sesonger – få feil

Mye bruk og jevnlig vedlikehold har gitt oss ni tilnærmet problemfrie sesonger med vår Volvo Penta D6-370 i reportasjebåten.

Båtmagasinet byttet fra en Viknes 1030 med Yanmar-motor i 2012 til en Targa 27.1 med Volvo Penta D6. Noen år forut for båtbyttet hadde Volvo Penta problemer særlig med injektorene på sin nye D-serie, noe som fikk stor oppmerksomhet. Derfor var det knyttet en viss spenning til å konvertere fra grå til grønn motor. I forrige utgave (Båtmagasinet 3/2021), skrev vi om våre erfaringer med DPH-drevet og status for dette etter 1 700 driftstimer. Samtidig som vi fikk utført drev-servicen, ønsket vi å foreta en full sjekk på vår Volvo Penta D6-370 for å se hvordan tilstanden var etter ni driftssesonger.

Nær problemfritt

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER