Prøvekjørt: Goldfish 23 Tender vs. Hydrolift SX22

Goldfish 23 Tender
Hydrolift SX-22
Goldfish 23 Tender
ENKELT, MEN LEKKERT: Tenningsnøkkelen blir erstattet med at føreren taster inn en fire-sifret kode. Goldfish 23 Tender
STUEPLASS: Foran skal det bare ligge lettere bagasje. Goldfish 23 Tender
BRA I FART: 23-foteren har like stor kontaktflate som 29-foteren til Goldfish.
Pent: Hydrolift 22 SX går vakkert i sjøen. Det steppede skroget gjør skroget meget sportslig, og båten sitter som klistret til underlaget, selv når vi kastet den inn i sving i full fart.
Tørr: Hydrolift 22SX er en meget tørr båt. Den kvitter seg med vannet selv i stor med- og motsjø.
Detaljrik: Alt på sin plass. Ikke mye som stikker ut og tar unødvendig med plass i Hydrolift.
Seng: Sengen på fordekket kan raskt bli gjort om til en dobbel solseng. Putene oppbevares i benken under.

Mestermøte i rom sjø

De har mange ting til felles, men likevel er de veldig forskjellige. De er begge eksponenter for det ypperste norsk og internasjonal båtdesign kan fremskaffe. Hva vi snakker om? Hydrolift 22 SX og Goldfish 23 Tender. Bård Eker og Pål Sollie. Vi fikk gutta til å stille med båtene sine på nøytral grunn. Til en vennskapelig kappestrid om hvem som ruler fremtiden, og for å finne ut hvor forskjellige to sportsbåter i eliteklassen faktisk kan være. Mesternes mestere fikk så definitivt kjørt seg!

Publisert Sist oppdatert

GOLDFISH 23 TENDER

Enkel, men lekker kjøremaskin

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER