Omdømmeekspertens råd

OPPSLAGSTAVLA: Skal man selge eller kjøpe båt, så er det nettstedet finn som gjelder. Men hjelper det å «pynte brura» med svulstige beskrivelser?
OPPSLAGSTAVLA: Skal man selge eller kjøpe båt, så er det nettstedet finn som gjelder. Men hjelper det å «pynte brura» med svulstige beskrivelser?

Når «brura» pyntes i båtannonsen

«KUPP», «UNIK», «ENESTÅENDE», «PERFEKT», «SJELDEN MULIGHET». Har svulstige formuleringer i salgsannonsene på Finn.no noen effekt? Les hva markedseksperten mener.

Publisert

Den har ikke samme oppmerksomhet lenger, den gamle oppslagstavla i havnen, den som er pepret med gamle skudd fra stiftemaskinen og en og annen rusten tegnestift. Det var her vi fant lappene med «båt til salgs» med riv-av-lappen nederst på arket. På de mest kurante båtene var gjerne de fleste riv-av-lappene borte. Den tid er også forbi da Aftenpostens rubrikkannonser med kort telegramtekst var markedsplassen for oss som skulle selge eller kjøpe båt.

Finn er sjefen

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

49,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

495,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER