Omdømmeekspertens råd
OPPSLAGSTAVLA: Skal man selge eller kjøpe båt, så er det nettstedet finn som gjelder. Men hjelper det å «pynte brura» med svulstige beskrivelser?
(ILLUSTRASJONSFOTO: ATLE KNUTSEN).
Når «brura» pyntes i båtannonsen
«KUPP», «UNIK», «ENESTÅENDE», «PERFEKT», «SJELDEN MULIGHET». Har svulstige formuleringer i salgsannonsene på Finn.no noen effekt? Les hva markedseksperten mener.
Den har ikke samme oppmerksomhet lenger, den gamle oppslagstavla i havnen, den som er pepret med gamle skudd fra stiftemaskinen og en og annen rusten tegnestift. Det var her vi fant lappene med «båt til salgs» med riv-av-lappen nederst på arket. På de mest kurante båtene var gjerne de fleste riv-av-lappene borte. Den tid er også forbi da Aftenpostens rubrikkannonser med kort telegramtekst var markedsplassen for oss som skulle selge eller kjøpe båt.
Finn er sjefen
Gullabonnement
Blad og digital
949,-
pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner
BESTILL HER