Greenline 40

SMART: Hele akterveggen kan åpnes slik at man får en sømløs overgang mellom akterdekk og styrhus.
KONVENSJONELLE: Hovedmotorene er to Volvo Penta D3-220 som yter 220 hk hver. Det gir 40-foteren en toppfart rundt 20 knop.
EL-DRIFTEN: Mellom dieselmotoren til venstre og det grå gearet til høyre, ligger el-motoren.
ENKELT: Man styrer alt fra førerplassen, og valget mellom de to fremdriftssystemet gjør man enkelt med en bryter. Ved førerplassen er det også en monitor som gir oversikt over rekkevidden på el-drift.
EKSTRA LADING: Store deler av taket består av solcelle- paneler som gir 1.800 watt direkte til batteriene.
KONTROLL: I en el-båt må man ha full kontroll på lading, forbruk og sikringer.

Velutviklet hybrid

Veien frem til fullstendig el-drevne båter er lang. Men hybrid-løsninger som kombinerer fossil fremdrift med el-drift er en teknologi som har kommet betydelig lengre. Vi har prøvekjørt Greenline 40.

Publisert Sist oppdatert

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER