BEHAGELIG: Manøvreringen er enkel og behagelig.Trond J. Hansen
MYE MORO: Absolute 39 byr på maksimal kjøreglede. Den sitter som en kniv i sjøen.Trond J. Hansen
OVERSIKTLIG: Førermiljøet er oversiktlig og velorganisert. Det er doble motorinstrumenter og tri-data display fra Raymarine. Kartplotteren er integrert på en slik måte at det kan være en utfordring å bytte den lille og aldrende Raymarine C70.Trond J. Hansen
MOTORROM: For å komme til motorene må man ta bort dørkplater i jollegarasjen. Det er litt plundrete, men når det er gjort har man grei tilgang til alle servicepunkter. Legg merke til den store Mase-generatoren.Trond J. Hansen
TRIVELIG SALONG: Under dekk er en riktig trivelig salong. TV og stereo er montert i egen benk. Alle vinduer har persienner.Trond J. Hansen
BYSSA er ikke veldig stor, men velorganisert. Det er godt med skapplass. Kjøleskap er montert inne i et av underskapeneTrond J. Hansen
RIKTIG MOTORISERT: Testbåten er utstyrt med to VP D4 300 hester.Trond J. Hansen
Absolutt godkjent
Absolute 39 er som et par italienske sko. Elegant, smekker, godt laget og bygget for myk gange. Men kvalitet koster. Spørsmålet er om en ti år gammel 39 foter er verd nesten 1,8 millioner?