Sendte drevet 162 mil for fem timers jobb

Står det så dårlig til med båtverkstedene i Nord-Norge at et Volvo Penta-drev må sendes 162 mil til Østlandet for sjekk av aksling og propeller?e

Publisert Sist oppdatert

Båteier Kristian Mikalsen i Lofoten opplevde akkurat det, med den konsekvens at hans Grandezza 33 OC ble stående på slipp i 3,5 uker med en skade som hans forsikringsselskap kunne ordnet på to dager.

Bakgrunnen er en relativt ukomplisert hendelse. 27. august i fjor traff Kristian Mikalsens båt et objekt i sjøen som skadet propellsystemet på hans Volvo Penta DPH-drev med to kontraroterende propeller.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

49,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

495,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER