NYTT LIV: Den gamle Targaen fikk en ny vår etter motorbytte.
LETTERE OG SPREKERE: Her er italieneren klar til å bli løftet ned i motorrommet på Targaen.
PLASSKREVENDE: Den gamle store, tunge og slitne Volvomotoren fikk bytte plass med en lettere, sprekere og mindre plasskrevende italiener.
ENDELIG: En æra er over, endelig ute!
NY EKSOS: Det måtte lages spesialbend til eksosen for at italieneren skulle passe til Volvo-drevet.
BEDRE PLASS: Italieneren var lett å få på plass.
FORNØYD: Odd Bolin var svært fornøyd med å få på plass en raskere og langt mer forbruksvennlig motor i sin Targa.

Byttet gammel svenske med sprek italiener

Odd Bolin byttet ut sin 20 år gamle Volvo Penta AD41B med en ny, sprekere og mer moderne italiensk FNM-diesel. Var det verdt pengene?

Publisert Sist oppdatert

Odd Bolins Targa 25, med en Volvo Penta AD41B fra 1989, hadde  logget 1.500 motortimer siden den først ble sjøsatt. Odd hadde bare eid Targaen i tre sesonger og var stort sett meget fornøyd med båten, bortsett fra at motoren var en størrelse for liten når hele familien var med om bord, eller når han hadde lastet båten full med byggematerialer til landstedet.

Testbåten

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER