Ibiza 680T mot Master 670 Miami

Foto: Atle Knutsen
MER ELEKTRONIKK: Førerplassen i dag domineres fullstendig av kartplotteren, og har bedre ergonomi.
BEDRE FLYT: Stepflater, åpning i vindskjerm og veldesignede motorbrønner gir vesentlig bedre logistikk i dagens båter.
STOR ENDRING: Da utenbordsmotorene for alvor gikk over til firetaktsteknologien, ble innenbords bensin fort akterutseilt i daycruisersegmentet.
ENKLERE: Daycruiseren anno 1985 var beregnet for fart og opplevelse for noen få personer.
Ibiza 680T mot Master 670 Miami
Foto: Atle Knutsen
HEL VINDSKJERM: Dekkslayouten har endret seg mye, ikke minst har nye båter luke i vindskjermen.

Samme konsept - 35 år senere

De to båtene tilhører samme konsept, har samme størrelse og samme motoreffekt. Det som skiller dem er 35 års utvikling, både i tankegang og teknologi. Hva forteller de to båtene Ibiza 680 Touring og Master 670 Miami oss om 25 års båtutvikling?

Publisert Sist oppdatert

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER