Brukt Nimbus II Coupé

Bruktbåttest Nimbus Max II Coupé
Bruktbåttest Nimbus Max II Coupé
PØLSEBUBÅT: Litt respektløst kalles denne type båt, med midtmontert hytte, for pølsebubåter. Nimbus Max ble laget både som åpen daycruiser og med hytte. Legg merke til de store taklukene.
PØLSEBUBÅT: Litt respektløst kalles denne type båt, med midtmontert hytte, for pølsebubåter. Nimbus Max ble laget både som åpen daycruiser og med hytte. Legg merke til de store taklukene.
HYTTEBÅT: Nimbus Max II Coupé er en klassisk hyttebåt. Den har midtstilt styrehus med dører i begge ender og mye uteplass.
HYTTEBÅT: Nimbus Max II Coupé er en klassisk hyttebåt. Den har midtstilt styrehus med dører i begge ender og mye uteplass.
GJENNOMGANG: Vi ser at det er smale dollbord, men det gjør ingen ting. For på denne type båt er det dører både foran og akter i hytten.
GJENNOMGANG: Vi ser at det er smale dollbord, men det gjør ingen ting. For på denne type båt er det dører både foran og akter i hytten.
MYE UTEPLASS: Det er mye uteplass både fremme og akter. Fremme bretter skroget seg litt utover og danner et voluminøst fordekk. Høye fribord gjør det trygt å bevege seg utendørs.
MYE UTEPLASS: Det er mye uteplass både fremme og akter. Fremme bretter skroget seg litt utover og danner et voluminøst fordekk. Høye fribord gjør det trygt å bevege seg utendørs.
AKTERVEGG: Det er dør blide i akterveggen og fremme. Her er det lett å bevege seg fra den ene enden av båten til den andre.
AKTERVEGG: Det er dør blide i akterveggen og fremme. Her er det lett å bevege seg fra den ene enden av båten til den andre.
BAKSETE: Det kan settes et dobbelt sete på motorkassen akter. Delene følger med båten, men tidligere eier har ikke brukt båten på en slik måte at han har hatt brukt for sete.
BAKSETE: Det kan settes et dobbelt sete på motorkassen akter. Delene følger med båten, men tidligere eier har ikke brukt båten på en slik måte at han har hatt brukt for sete.
FIN FART: Båten holder en fin fart på rundt 28 knop, marsjfart cirka 24 knop. Motoren sitter i en kasse på akterdekk
FIN FART: Båten holder en fin fart på rundt 28 knop, marsjfart cirka 24 knop. Motoren sitter i en kasse på akterdekk
OVERSIKT: Førermiljøet er helt greit med gode seter og fin sikt i alle retninger. Sidevinduet kan åpnes og det kan også de to taklukene. Bak setene fremme er det langsgående benker.
OVERSIKT: Førermiljøet er helt greit med gode seter og fin sikt i alle retninger. Sidevinduet kan åpnes og det kan også de to taklukene. Bak setene fremme er det langsgående benker.
TYPISK: Innredningen er tradisjonell for denne type båt. Det er fører- og passasjersete og bak dem langsgående benker. Legg merke til gode håndrekker i taket
TYPISK: Innredningen er tradisjonell for denne type båt. Det er fører- og passasjersete og bak dem langsgående benker. Legg merke til gode håndrekker i taket
TYPISK: Innredningen er tradisjonell for denne type båt. Det er fører- og passasjersete og bak dem langsgående benker. Det er store takluker som kan åpnes.
TYPISK: Innredningen er tradisjonell for denne type båt. Det er fører- og passasjersete og bak dem langsgående benker. Det er store takluker som kan åpnes.
FØRERMILJØ: Instrumenter er enkle og greit plassert.
FØRERMILJØ: Instrumenter er enkle og greit plassert.
PASSASJERSETE: Passasjeren har samme type sete som båtfører og foran er det et kartbord med gripetak. Det er uttak fra defroster ved begge vinduer.
PASSASJERSETE: Passasjeren har samme type sete som båtfører og foran er det et kartbord med gripetak. Det er uttak fra defroster ved begge vinduer.
MOTOR: Siden motoren sitter i en kasse med lokk på akterdekk, er det veldig enkelt å komme til for service. I testbåten er det en 160 hester, minste motoralternativ.
MOTOR: Siden motoren sitter i en kasse med lokk på akterdekk, er det veldig enkelt å komme til for service. I testbåten er det en 160 hester, minste motoralternativ.

Helmax - til sitt bruk

NIMBUS MAX BLE I SIN TID LAGET I TO VERSJONER, SOM ÅPEN SKJÆRGÅRDSJEEP OG MED MIDTHYTTE. SISTNEVNTE ER LITT RESPEKTLØST KALT PØLSEBUBÅTER. VI HAR TESTET EN AV DE FÅ I NORGE.

Publisert Sist oppdatert

Nimbus har mer enn 50 års fartstid. I Norge er Nimbus et navn som klinger godt, ikke minst på grunn av de årvisse Nimbus-konvoiene som pågikk i femten år fra 1984. Utallige båter fant veien fra Nimbus sitt hovedkontor på Långedrag og til Bergen og Vestlandet. Nimbus-konsernet var storebror i svensk båtindustri og gruppen inkluderte foruten Nimbus også båter som Storebro, Ryds og Paragon. I 2012 gikk Nimbus konkurs, men allerede etter få måneder fikk de nye eiere og ny giv. På slutten av fjoråret kjøpte Nimbus Boats AB finske Bella Boats av Brunswick Corporation og dannet dermed Nordens ledende konsern innen fritidsbåtbransjen.

To varianter

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER