FØRSTEINNTRYKK: Keizer 42

MIDTSKIPS: En lys og herlig lugar med to gode køyer er plassert midtskips. Mahogny er strandard materialvalg, men teak er en valgmulighet.
FØRERPLASS: Ryddig førerplass med «retorinstrumenter» og god sikt. Testbåten har en Garmin kartplotter GPSMAP.
KALESJE: Designmessig elegant også med kalesje, men den er tungvint. En båt som denne bør ha en elektrisk kalesjesløsning.
REALT: Alt er robust, elegant og realt i Keizer 42. Store bysse bak skipperen og stor solseng på motorrommet.
STORT BAD: Baderommet er stort og romslig – og med egen dusjseksjon.
ÅPENT OG LEKKERT: Et glimt fra lugaren i Keizer 42. Åpent, lyst og luftig.

SERIEPRODUSERT LUKSUS TIL «LAVPRIS»

Kan en «billigbåt» til fire millioner kroner hevde seg mot langt dyrere retroklassikere? Vi har prøvekjørt det første eksemplaret av bavaria-produserte keizer 42

Publisert Sist oppdatert

Det er uhyre kostbart, mye er håndlaget, ultra moderne, men likevel preget av retorklassiske linjer. Vi snakker om eksklusive båter som Riva, Chris-Craft og Hinckley. Kan en «billigbåt» hevde seg i dette selskap?

Nå tror vi nok at de to båtgale gutta Siep Keizer fra Nederland og Lars-Erik Solvang fra Leangbukta tenkte litt på de største gutta i klassen da de presenterte de første skissene av Keizer 42. Siep hadde klare ideer om å lage noe spesielt. Men det spesielle ble enda mer praktisk - og spisset med «norske» detaljer - da Lars-Erik ble spurt til råds. Lars-Erik Solvang er Bavariaimportør og har solgt hundrevis av båter. Han vet så godt hva fungerer og ikke fungerer i en båt. Siep Keizer tok så sine ideer med til det anerkjente designbyrået Vripack som løftet prosjektet til et nytt nivå.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER