Førsteinntrykk: 3 X Sting 610

ANKER: Skålanker på utsiden og praktisk taukasse under badeplattformen. Servocleat, velkjent fra seilbåten, er brukt som lås på dreggtauet.
SOLSENG: Lokket på benken foran kan brettes bakover og danne plate for solseng foran konsollen. Sting 610 S
TØFFING: Espen Thorup har fått frem tøffe linjer i hele den nye 610-serien, ikke minst daycruiseren. Sting 610 DC
DYP BRØNN: Plassen foran konsollen er et fint areal hvor barna vil trives. Sting 610 BR
ENKEL OG GREI: Skjærgårdsjeepen er en tradisjonell båt, men den er likevel vår favoritt - i all sin enkelhet Sting 610 S
ANKER: Skålanker på utsiden og praktisk taukasse under badeplattformen. Servocleat, velkjent fra seilbåten, er brukt som lås på dreggtauet.
SLAPP AV: Når passasjerstolen vippes frem, kan puten heves. Det får du en nydelig solseng. Sting 610 BR

Trippel trumf

Sting har allerede tatt en fin bit av kaka i et voksende familiesegment. De planlegger et nytt jafs med tre nye båter på som er bygget på samme skrog; en skjærgårdsjeep, en bowrider og en daycruiser.

Publisert Sist oppdatert

Noen sier Sting er Nordkapps billigmerke. Litt sant er det, men ikke helt. Nordkapp i Sarpsborg eier 50 % av den polske båtfabrikken Mirage. Polakkene overtok selv Sting for noen år siden, men Nordkapp har hånd om utviklingen av alle modellene. Felles for Nordkapp og Sting er at de begge bruker Espen Thorup som konstruktør og designer.

TRE KORT PÅ HÅNDA

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER