Fairline Targa 30

Foto: ATLE KNUTSEN
Foto: ATLE KNUTSEN
STOR SALONG: Under dekk er det et romslig oppholdsrom med en gigantisk U-sofa.
STOR SALONG: Under dekk er det et romslig oppholdsrom med en gigantisk U-sofa.
FLOTT BYSSE: Det mangler ikke avsettingsplass i byssa nede under dekk på styrbord side.
FLOTT BYSSE: Det mangler ikke avsettingsplass i byssa nede under dekk på styrbord side.
LITT TRANGT: Toalettrommet er lyst og delikat, men det er litt i snaueste laget, særlig når man skal dusje.
LITT TRANGT: Toalettrommet er lyst og delikat, men det er litt i snaueste laget, særlig når man skal dusje.
ADSKILT: Den separate lugaren midtskips var noe av årsaken til at den nåværende eieren falt for båten. I tillegg til denne, kan sittegruppa i salongen brukes som dobbeltkøye.
ADSKILT: Den separate lugaren midtskips var noe av årsaken til at den nåværende eieren falt for båten. I tillegg til denne, kan sittegruppa i salongen brukes som dobbeltkøye.
FULL STÅHØYDE i omkledningsavdelingen på lugaren på babord side.
FULL STÅHØYDE i omkledningsavdelingen på lugaren på babord side.
NYE: Etter en del problemer med Volvo Penta D3-motorene, fikk eieren nye motorer installert i 2013. 2xD3-200 er en meget vellykket motorpakke i denne båten.
NYE: Etter en del problemer med Volvo Penta D3-motorene, fikk eieren nye motorer installert i 2013. 2xD3-200 er en meget vellykket motorpakke i denne båten.
Foto: ATLE KNUTSEN
Foto: ATLE KNUTSEN

Kompakt og tidløs

Er du ute etter en nett og letthåndtert kalesjebåt, er den relativt sjeldne Fairline Targa 30 et godt alternativ. Vi har testet en meget pent brukt 1999- modell med to nye dieselmotorer

Publisert Sist oppdatert

Fairline 30 Targa er en relativt sjelden fugl på bruktbåtmarkedet. I oktober lå det to stykker på www.finn.no – en 2000-modell til 770.000 og en 1999-modell til 860.000 kroner. Båten var i produksjon i relativt kort tid, fra 1999 til 2002. Den var Fairlines innstegsmodell, inntil den ble faset ut til fordel for større modeller. 30-foteren var en direkte oppfølger til den populære Fairline Targa 29, som hadde en annen og mer åpen dekkslayout på uteplassen. Targa 30 var tilgjengelig med en rekke ulike motoralternativer, fra en singel Volvo Penta 7,4 GI/DP bensin til doble Volvo Penta KAD 32-motorer. I tillegg til hvit skrogfarge, var Targa 30 tilgjengelig i blå, grønn og rød. Vår testbåt hadde skrog i den klassiske blåfargen, som også er mest attraktiv på bruktmarkedet.

Hva får du for pengene?

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER