Førsteinntrykk: Skilsø 33 Sport

KVALITET: Benken på førerplassen er litt rett i ryggen, men selve førermiljøet fungerer bra. Konsollen og området under den nye vindskjermen er anti-refleksbehandlet.
BORD OG TRINN: Klaffebordet er nytt, det samme er trinnene og adkomsten ut på dollbordet. Dessuten er bruken av treverk på uteplassen redusert til et minimum.
MINDRE TREVERK: Byssebenken er fortsatt i tre, men frontene har fått et renere og mer moderne design.
BREDERE KØYE: Den romslige hovedlugaren har en meget komfortabel og stor, skråstilt køye.
FORTSATT TRANGT: Det har blitt mer skapplass på badet, med adskilt dusjavdeling, men benken og veggen skal flyttes slik at det blir mer plass her inne.
NYTT LUFTINNTAK: Luftingen til motorrommet er flyttet opp 40 cm for å få et mer moderne uttrykk, og ankeret har kommet på «riktig» side.

Sterk forbedring

Båtmagasinet har som første båtblad prøvekjørt Skilsø 33 Sport signert Viknes. Båten lanseres på Sjøen for alle, full av frisk kunnskap bakt inn i en gammel traver som er blitt ca 150.000 kroner rimeligere!

Publisert Sist oppdatert

Da Skilsø Baatbyggeri i Arendal stengte dørene på slutten av fjoråret, kunne de se tilbake på 92 års sammenhengende drift. Merkevaren hvilte på tiår med tunge trebåtbyggertradisjoner som de tok med seg over i plastalderen. På den basisen etablerte de også en meget sterk posisjon i Europa som skulle vare gjennom mange tiår. En god stund før konkursen overtok Viknes på Askøy former og rettigheter til både Skilsø 33 i alle dens varianter, og 36 Fly. I første rekke er det 33 Sport, 33 HT og 36 Fly (som nå er blitt 39 fot) som lanseres etter betydelige oppgraderinger. Ytterligere tre modeller står foran oppgradering.

Forbedret skrog

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER