KYSTKRYSSER: Targa kalles gjerne sjøens 4x4. Nye 27.2 gjør ikke skam på tradisjonene.Jan Hanchen Michelsen
FAMILIEIDENTITET: Tross utallige små og større endringer er genene fra 1991 ennå vel til stede på Targa 27.2.Jan Hanchen Michelsen
ROMSLIGERE: Bedre plass i styrehuset er blant de mest påfallende resultatene av oppgraderingen. Jan Hanchen Michelsen
KLASSISK: Førerplassen er mer eller mindre uendret med vippbart ratt som er beholdt.Jan Hanchen Michelsen
JAGERBRO: Styreposisjonen på taket har fått bedre skjerming og noe bedre plass. Jan Hanchen Michelsen
UTEPLASS: Akterdekket er funksjonelt med god plass å bevege seg på.
LUGAR: Her er det plass til fire. Om fire personer egentlig VIL sove sammen i den småtrange lugaren er en helt annen sak.Jan Hanchen Michelsen
LITE SKAPPLASS: Skapet på bakveggen ser stort ut, men har liten dybde.Jan Hanchen Michelsen
GOD PLASS: Toalettrommet på Targa 27.2 er raust, men tilkomsten bratt.Jan Hanchen Michelsen
RASJONELT: Den lille flybridgen er designet som en arbeidsplass, ikke som et sosialt område. Et godt sted å sitte på fine dager!Jan Hanchen Michelsen
JAGERBRO: Styreposisjonen på taket har fått bedre skjerming og noe bedre plass. Jan Hanchen Michelsen
FORDEKK: Layout på fordekket er også finpusset, med godt resultat.
ROMSLIGERE: Bedre plass i styrehuset er blant de mest påfallende resultatene av oppgraderingene Targa 27.2 har fått. Jan Hanchen Michelsen
SIDEGANGER: Targa 27.2 har som forgjengeren kun sidedører. Både skrog og overbygg har blitt bredere, men gangene er likevel noe smalere enn tidligere. Det er ikke noe problem i praksis.Jan Hanchen Michelsen
NYE LØSNINGER: Fenderne har flyttet til bak akterrelingen og det er generøs stuveplass i kistene på akterdekket.Jan Hanchen Michelsen
Mer praktisk og fortsatt like tøff
En god båt er blitt enda bedre, men Targa holder seg likevel trofast til konseptet med 27.2. Dette er den tredje generasjonen av klassikeren som opprinnelig ble lansert helt tilbake i 1991.