Prøvekjørt: Sea Master 280

Råsterk svenskehandel!

SeaMaster 280 Classic kom i ny utgave i fjor, og båten fremstår som en ganske unik kombibåt med mange bruksmuligheter. Vår testutgave hadde en Volvo Penta D4 diesel på 260 hk. Alt pakket inn i en lydisolert kasse i et gedigent motorrom.

Publisert Sist oppdatert

Han har valgt et meget dekkende navn for båtene sine, Glenn Karlsson. SeaMaster bør alle merke seg, for nå skal båtene introduseres i Norge. Sjelden kan vi si oss mer fornøyde med en serie båter enn disse håndlagde «billigbåtene» fra Kungshamn i Sverige. Vår juniorreporter Vetle Børresen var med for å teste KidMaster, den aller minste båten de lager. Den prøvekjøringen kunne du lese om i Småbåtliv i forrige utgave av Båtliv.

Tre viktige observasjoner som gjorde at vi følte at båtene bestod prøven med glans var meget lettdrevne skrog, pris, og gode håndverksmessige løsninger. SeaMaster representerer svensk små-industri på sitt beste. Prisene er holdt på et minimum, og det er utstyrslisten på en standardbåt også. Alt er imidlertid en forhandlingssak slik markedet er nå, og Karlsson mener at mange ønsker å utstyre båtene sine litt etter behov og innholdet i pengepungen. Høy euroverdi mot lav svenskekrone bør også tale for at Karlssons båter skulle klare seg bra på det norske markedet.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER