Test: Skilsø 34

Skilsø 34
MYE PLASS: I tillegg til stuveplassen i byssa, er det godt med oppbevaringsplass i akterkant av salongen.
INTEGRERT: TV'en heises opp og ned i bakkant av byssebenken.
DOBBEL: Senterlugaren har to store køyer og er blant de største og mest praktiske løsningene på markedet. Det er full sittehøyde i hver køye.
TRADISJONELL: Foruten førerplasseringen, er salongen innredet etter kjent mønster med U-sofa og bysse akter.
SVÆRT RYDDIG: Motorrommet er godt organisert og holder høy teknisk standard.
TODELT: Toalettrommet har egen dusjavdeling med dører som stilles i V-form.
UTEPLASS: Det store akterdekket har en sosial U-sofa med god stuveplass i benkene. Taket kan åpnes.

Godt tenkt - bra utført

En akselbåt med de egenskapene som er bakt inn i nye Skilsø 34, er noe helt nytt. Å tenke annerledes er ikke så vanskelig, men å tenke rett, er mer krevende. I Skilsø 34 er det gjennomført mange gode tanker.

Publisert Sist oppdatert

Skilsø 34 er den første båten som Viknes har utviklet fra bunnen av etter at vestlandsprodusenten overtok den tradisjonsrike merkevaren fra Tromøya i Arendal for noen år siden. Familielikheten med flaggskipet på 39 fot er åpenbar, men de indre kvalitetene skiller 34-foteren fra både storesøster og fra de fleste konkurrentene. Den nye Skilsøen er en av de best designede bobåtene i sin klasse, ikke bare i vakuumet etter at NB/Ardea forsvant, men også i europeisk sammenheng.

Sjøegenskaper

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER