TEST: Bavaria R40 Coupé

UTE OG INNE : Akterdøren kan åpnes slik at akterdekk og salong løper i ett . Dermed får man en gigantisk , sosial avdeling
LITT SMAL: Badeplattformen er stor og praktisk, men det hadde vært ønskelig at den hadde skrogets bredde for å forenkle KONKLUSJON: adkomst om bord og i land.
IMPONERENDE: Senterlugaren er den egentlige hovedlugaren om bord, med høy komfort, mye skapplass, egen sjeselong og rikelig med naturlig lys.
PRIVAT: Den enorme senterlugaren har eget toalettrom, også det med separat dusjavdeling
VELDISPONERT: Sosial salong akter, tre gode seter i fartsretningen og meget romslig bysse gir R40 førsteklasses langturegenskaper.

Tar steget over i ny divisjon

Med coupé-modellen R40 markerer det mektige Bavaria-konsernet at de er klare for premiumsegmentet. Løsninger, byggekvalitet og pris gjør R-serien til en konkurrent de etablerte må regne med i tiden som kommer.

Publisert Sist oppdatert

Bavarias nye R-serie har vært på markedet et snaut år. Coupé-versjonen, som var først ute, ble lansert under båtmessen i Düsseldorf i år. Senere kom R40 Fly og i januar får R-serien tilvekst av R55. En av filosofiene bak R-serien er å distansere den fra Sport-serien. Dette har Bavaria lykkes med gjennom å tilstrebe høyere finish på materialer og byggekvalitet gjennom blant annet vakuumstøp, noe som gjenspeiler seg i kjøreopplevelsen og ikke minst det svært lave støynivået om bord. Et gjennomgående trekk ved R-serien er også at designerne har latt båtbrukerens behov og adferd påvirke løsningene, hvilket i sin tur har resultert i et produkt godt egnet også for norske farvann.

Sjøegenskaper

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER