Førsteinntrykk: Anytec 747 Cab

STUVEROM: Store og dype stuverom finner man under akterbenkene i styrhuset.
VARMLUFT: Langs begge frontrutene har man lagt in åpninger for å få inn varmluft og dermed holde rutene duggfrie.
SMART: Lite, men smart utformet akterdekk og en skikkelig god håndrekke rundt motorbrønnen.
STØYSVAK: En av grunnen til at vi måler lave støyverdier er den kraftige isoleringen som blant annet er montert i styrhustaket.
DOBBELT På passasjerplass er det dobbeltsete med vendbar ryggstø. Vi gir pluss for fotplate, håndrekke og hanskerum.
BRA: En førerplass med gassdempet førerstol, perfekt fotplate og lavt instrumentpanel som ikke forstyrrer sikten er meget bra.

Gråbein fra Riga

Den nye Anytec 747 CAB krever en del av sin fører, men når man har funnet ideell trimming på farkosten er den nydelig i sjøen og noe av det mest støysvake vi har vært borti av styrhusbåter i aluminium.

Publisert Sist oppdatert

Vi er i skjærgården midt i januar måned. Lufttemperaturen er -6 °C og vanntemperatur +5 °C. Det er snødrev og vind fra nordvest. Det er med andre ord perfekte forhold for en styrhusbåt, ikke minst for Anytec 747 CAB. Den lille dieselvarmeren fra Eberspächer gir en lun varme rundt benene og holder fuktigheten borte fra vinduene.

Denne båten er bygget for påhengsmotorer opp til 300 hk og er produsentens eneste modell for påhengsmotorer med et fast styrhus i aluminium. De øvrige modellene har forskjellige løsninger med kalesjer. Skroget har en bunnvinkel akterut på 23 grader, og dette er valgt fordi båten skal klare litt tøffere sjø på lange transportetapper.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER