KANALER: Med regelmessige nett-tv-sendinger når Båtmagasinet ut til stadig større publikum

Aldri har flere konsumert Båtmagasinet

Båtmagasinet sprer nå båtlivets glade budskap hver dag i ulike kanaler, og antallet lesere, brukere og seere har aldri vært større.

I Båtmagasinet ønsker vi å informere og inspirere folk til et trygt og godt båtliv. Vi tester båter og utstyr, gir nyttig informasjon om vedlikehold og sjømannskap og inspirer til turer og opplevelser.

Det som begynte med et magasin for snart 40 år siden, er blitt en multimediavirksomhet med innhold distribuert på nett, mail, nett-tv og i sosiale medier, og aldri har flere lesere, brukere og seere konsumert innholdet vårt.

Båtmagasinet er medlem av Fagpressen og kan dermed operere med offisielle opplagstall og lesertall. Ifølge Kantar (tidligere Gallup) hadde Båtmagasinet i 2022 hele 131 000 lesere, som er en vekst på hele 16 prosent fra året før.

Også på nettsiden batmagasinet.no var det en vekst i 2022. Denne var på seks prosent til 1,2 millioner brukere, ifølge Google Analytics.

I 2022 lanserte Båtmagasinet regelmessige nett-tv-sendinger, som gjennom året har generert 300 000 avspillinger (Plays), ifølge telleren i videospilleren FlowPlayer.

Se Båtmagasinet-TV her

To ganger i uken sender også Båtmagasinet ut nyhetsoppsummeringer på mail til 18 000 abonnenter.

Typiske tabloide saker om superyachter og forlis bidro til høye lesertall på nett i 2022. I slike saker er Facebook en viktig trafikkdriver med opptil en kvart million nådde personer, men det er hele tiden en jevn strøm av brukere som går direkte inn på siden, eller som ankommer via søk.

–I 2023 lanserer vi en testguide. Vi har gjennom årenes løp testet godt over tusen båter, og testene vil nå bli tilgjengelig i en testguide der leserne kan gå gjennom tester basert på båttype, størrelse, pris og bruksområde, sier publisher Ole Henrik Nissen-Lie.

Les mer om Båtmagasinet her