Gnien på drivstoff
Delta Powerboats har tidligere lagt vekt på hurtiggående båter med lavt drivstofforbruk. Delta 29 SW som snart lanseres er intet unntak.
Ifølge produsenten Delta Powerboats AB er det lagt vekt på høy kjørekomfort, lavt drivstofforbruk og høy marsjfart. Skroget er laget på samme lest som Delta 40 WA.
D4
Delta 29 SW utrustes med en Volvo Penta D4/300. Med dette vil den ifølge en pressemelding klare en marsjfart på rundt 40 knop og toppfart ett stykke opp på 40 tallet. Båten vil bli CE klassifisert til B.
Tradisjonen tro
Den nye båten følger utseendet til de andre Deltabåtene, med forovervinklet frontrute, lave linjer, gode materialvalg og et stilrent uttrykk i innredning. Deler av planløsningen vil følge Delta 25 med førerplassen helt akter i styrehuset. Med skyvetak over denne delen, vil en kunne få samme cabriolet følelse som på Delta 25. Tanken til produsenten er at der sitter man varmt og tørt på dårlige dager, og kan få sola på deg de gode dagene. Båten vil ha overnattingsplass for tre voksne, med en dobbelkøy framme, og stikkkøy under salongen på babord side. Salongen vil være foran førerplassen, i en høyde som gir passasjerene godt utsyn under gange. Styrehuset vil være trukket litt til babord side, med sidewalk løsning på styrbord side, som knyttes sammen med det lave akterdekket. På akterdekket vil det være en benk i bakkant av overbygget, samt motorkasse i sittehøyde der en har mulighet til å gå på hver side.
Allsidighet
Delta båtene kommer med en rikholdig standardutrustning. Delta 29 SW leveres med flere valgløsninger slik at utstyrsnivået kan tilpasses til bruk og ønsker. Blant annet kan toalett og pantry trekkes ut for dem som ikke ønsker det.
Skroget, sidewalk, og de tekniske løsningene vil gjøre dette til en veldig allsidig båt. Der behov som fisking, dagsturer, pendling/transport, arbeidsbåt, og ferie/overnatting – kan tilfredstilles hele året!
Båten presenteres for første gang under båtmessa i Stockholm i november, og kommer til Norge på nyåret 2008.