Forsikringsselskapene selger kondemnerte båter

SKUMMELT: En båt kan lett få strukturelle skader etter kollisjon eller forlis. Vet du at bruktbåten du kjøper ikke er gjenoppbygget etter kondemnering?
SKUMMELT: En båt kan lett få strukturelle skader etter kollisjon eller forlis. Vet du at bruktbåten du kjøper ikke er gjenoppbygget etter kondemnering?

Slik blir gråstein gull i gode tider

Skal du selge båten din? Da er tiden inne. Det har knapt vært et bedre «selgers marked». Gode, kurante båter er mangelvare i disse koronatider. Men skal du kjøpe båt må du passe på. Tidligere kondemnerte, men gjenoppbygde båter kan fort havne i kategorien «gråstein blir til gull».

Publisert

I forrige utgave av Båtmagasinet leste du om Daniel Storeide som var nær ved å forlise i en Rana 540 SL da bunnen sprakk og vannet fosset opp fra dørken. Båten ble vurdert som kondemnabel av båtbygger Hallgeir Skorpen på Westplast AS, men solgt videre av forsikringsselskapet.

– Det er merkelig at forsikringsselskapet kan godta at en slik båt blir solgt videre, sier Daniel Storeide.

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

49,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

495,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER

Powered by Labrador CMS