FREMTIDEN: Christer Ervik hos Kruser AS har troen på at flere ser fordelen med delingsøkonomi i båtlivet.

Kruser inntar de store byene med elektrisk delingsøkonomi

Bensin eller diesel er uaktuelt når nyetablerte Kruser satser på elektriske båter og delingsøkonomi. Målet er inntil 300 elektriske båter i løpet av et par år.

Publisert Sist oppdatert

Ytterst på en brygge på Oksenøya på Fornebu har det i sommer vært fast plass for to elektriske båter. Driftstiden har imponerende nok vært flere hundre timer. De er en del av det som kan betegnes som delingsøkonomi for fritidsbåt. Nyetablerte Kruser, som leier ut disse elbåtene, har også båter ved Aker Brygge. Går det som de håper, er dette bare begynnelsen på noe som kan prege fremtidens båtliv. Kundene betaler en fast sum i året og har tilgang til båt alle stedene Kruser har etablert seg.

– Båtdeling skal bli den nye normen for de som ønsker et bekymringsfritt båtliv. Vi skal få de som bruker båt cirka 8 til 15 turer i året til å dele, sier daglig leder Christer Ervik for Kruser AS.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER