TEST: Brukt Princess 35

LITT TUNG I SESSEN: Med 2x200 hester motor på drev blir båten litt baktung. I versjon med strak aksling står motoren litt lenger fremme og båten ligger bedre i sjøen. De aller fleste ble da også solgt med strak aksling.
FØREPLASS: Førerplassen er oversiktlig og fin. Det er dobbel rormannsbenk og relativt ny Simrad 12,1” kartplotter. Det er god sikt hele veien rundt, og sidevinduet kan åpnes.
TOALETTROM: Toalettrommet er helt greit med trallverk på dørken og muligheter for å dusje. Det er ståhøyde på 177 centimeter.
HOVEDLUGAR: Hovedlugaren er fin, men trenger nok nye stoppinger og tekstiler. Det er dobbeltkøye og godt med skap- og stuveplass. På babord side er det en god kommode med sminkespeil.
BYSSA: Byssen ligger på babord side og er åpen opp mot styrehuset. Det gir ståhøyde nok til enhver volleyballspiller. På motsatt side av byssen er U-salongen.
DINETTE: I den ”nedre” salongen er det en U-sofa rundt et justerbart bord. Ved å senke bordet og legg i puter, får man en grei dobbeltkøye. Denne salongen vil nok mange bruke når måltider skal inntas, også fordi byssa ligger vis a vis.
AKTERDEKK: Akterdekket er ganske romslig og delvis overbygget. Leider opp til flybridge.
DÅRLIG: Båtens svakeste punkt er batteribankene, selv om batteriene i seg selv ga helt greie målinger. Men det må legges nye ledninger, systemet må gjøres mer oversiktlig og batteriene må sikres bedre.
GOD REKKE: Båten har brede, fine dollbord og høy og solid rekke som er lukket fremme. Tre rause fenderholdere på hver side av pulpit. I baugen er det ankervinsj med anker og kjetting.
Ozonbehandling

Bærer alderen med verdighet

Vi har tatt pulsen på en Princess 35 til 665.000 kroner fra 1989. Denne klassiske flybridgebåten er blant produsentens største suksessmodeller. Ulempen er alderen, men båten har et stort potensiale for en teknisk kompetent eier.

Publisert Sist oppdatert

Princess Yachts har produsert motorbåter siden 1965, først under navnet Marine Projects. Princess 35 så dagens lys allerede i 1984, og den ble produsert frem til 1992. Ingen andre modeller har vært mer populære, og det ble solgt rundt 900 av dem. Det er Bernard Olesinski som har tegnet den klassiske flybridgebåten.

Den kom med dobbel motorinstallasjon og med drev eller strak aksel, de aller fleste med akselinstallasjon. Drev har som kjent sine fordeler, men ulempen i denne båten er at den blir ganske tung i hekken.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER