TEST: SEALINE S330

SEALINE S330
VELFUNGERENDE: Toalettrommet har god plass og fin dusjmulighet. Servanten er en hel, støpt modul med treskive rundt.
STIKKLUGAREN på babord side har full ståhøyde innenfor døra og rikelig med skapplass.
EKSTRA SALONG: Under dekk er det en trivelig salong som er lyssatt med led-lister oppunder dekk og skap.
UNDER HAKA: Fothvileren ved passasjerplassen er for høy slik at man blir sittende med beina oppunder haka.
SKAL HEVES: Byssebenken på uteplassen blir åtte cm høyere, noe som gir optimal arbeidshøyde.
SOSIAL PLASS: U-sofaen på uteplassen kan konverteres til en gigantisk solseng ved å felle ned det aktre ryggstøet. Vi savnet bedre plass til tauverk og fendere ombord.
Sealine 330

Tyskerne tar tak

Engelske Sealine introduserte i mange år nye modeller i høyt tempo. Alltid med en finesse ingen hadde – og ofte i forkant designmessig. På godt og vondt. Nå er den første båten utviklet av Hanse-gruppen sjøsatt. Sealine er blitt tysk – med Sealine-genene i behold.

Publisert Sist oppdatert

Hanse-konsernet, som også eier Fjord, har fått sving på to motorbåtlinjer i tillegg til en omfattende seilbåtproduksjon. Fabrikken i Greifswald i Nord-Tyskland har en produksjonskapasitet på hele 1.500 båter i året. Det vil si en ny båt for hver 3,5 time når fabrikken går for fullt. Av de rundt 600 båtene som går ut av lokalene i dag, har rundt 40 båter Fjord-emblemet på siden. Etter at Sealine gikk konkurs, overtok Hanse noen få modeller og er nå i ferd med å utvikle nye modeller under det nyervervede merkenavnet. Den første båten som fullt og helt er et Hanse-produkt, er Sealine S330 som ble lansert i september, og som nå er satt i produksjon. Foruten at den er rimelig priset sammenlignet med konkurrentene, har båten løsninger som gjør den attraktiv også for et norsk publikum.

Her snakker vi nemlig om en båt, som med noen unntak, retter seg direkte inn i konkurranse med Marex 350 CC og Grandezza 33 OC. En meget sosial uteplass, enkel og elegant kalesjeløsning, og stor bysse også på uteplassen, er noe vi nordmenn verd-setter. I tillegg har båten to separate lugarer, og kan leveres med singel motorinstallasjon på 330 eller 400 hk.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER