Impellerbytte på Tohatsu

Også motorer uten mange timers gange kan brått kreve inngående stell. Det opplevde vi med en nesten ubrukt 30-hester.

Publisert

For to sesonger siden ble en Tohatsu 30 kjøpt som erstatning for Askeladdens blårøykpumpende totakter. Motoren hadde kun kjørt noen få timer, men var for tung for selgerens minispeedbåt, og tilbragte deretter noen år i en garasje. Motoren er blitt jevnlig brukt i halvannet år, men under en fisketur på tampen av vinteren serverte den en temperaturalarm kort tid etter oppstart. Alarmen forsvant, men slikt bør sjekkes. Ifølge forhandler er det et problem med «overliggere» og motorer som har vært lagret lenge at impelleren svikter selv alt ellers ser normalt ut. Uansett skulle båten på land for vårpuss, motorservice og impellerbytte.

Populær motorfamilie

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

49,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

495,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER