RENS: En skikkelig runde med kjøring i ferskvann hører med. Er det vannkran i båthavnen er det en god idé å kjøpe en tilkoblingsmuffe slik at motoren kan gjennomspyles etter hver tur. Jan Hanchen Michelsen GIROLJE: Bytte av girolje er fort gjort. Et viktig moment ved operasjonen å sjekke at oljen er fri for fukt eller metallpartikler. Jan Hanchen Michelsen IMPELLERHUS: Løsne de fire boltene og trekk plasthuset ut over drivakslingen. Jan Hanchen Michelsen LÅSEPINN: Giroverføringen på denne motoren er sikret med en låsepinn. Den fjernes med hammer og dor, men ikke bruk mye makt. Jan Hanchen Michelsen GREASE: Klem inn rimelig med frisk marin grease på alle smøreniplene. Jan Hanchen Michelsen PROPELL: Ta av propellen for rengjøring og smøring. Jan Hanchen Michelsen ALT PÅ PLASS: Slike sett finnes for mange maskiner. En lettvint måte å kjøpe deler på. Jan Hanchen Michelsen IMPELLER: Den gamle impelleren, her ennå montert i plasthuset, viser hvordan den nye skal settes inn med en vridende bevegelse. Jan Hanchen Michelsen Impellerbytte på Tohatsu Også motorer uten mange timers gange kan brått kreve inngående stell. Det opplevde vi med en nesten ubrukt 30-hester. Jan Hanchen Michelsen Publisert 12.07.2016 - 06:44 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post For å lese denne saken må du være abonnent Allerede abonnent? Logg inn her Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud: Digitalt månedsabonnement 99,- pr. måned BESTILL HER Digitaltårsabonnement 699,- pr. år BESTILL HER GullabonnementBlad og digital 949,- pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner BESTILL HER Allerede abonnent? Logg inn her Gå til Min side ✕ anoder praktisk båtliv oljefilter tohatsu impeller vår