Bruktbåttest

AMT 215 PH: Båtmagasinet har gjort bruktbåttest av styrehusbåten som ble lansert 2013.
AMT 215 PH: Båtmagasinet har gjort bruktbåttest av styrehusbåten som ble lansert 2013.

Test av brukt AMT 215 PH: Denne båten fortjener et større publikum

AMT 215 PH fremstår som beskjeden i det ytre, og er anonym i den store mengden styrhusbåter på markedet. Den fortjener å bli oppdaget av flere. Vi har testet et nyere brukt eksemplar av den gjennomarbeidete bakveggbåten fra Finland.

Publisert Sist oppdatert

I mars 2006 lanserte sjefen for AMT-Veneet Oy (Advanced Marine Tech), Aimo Mustonen, fem nye båt-modeller tilsynelatende over natten under merkenavnet AMT. I de nær 20 foregående årene siden starten i 1986, hadde Mustonen hatt en sentral rolle i utvikling og produksjon av Yamarin sine modeller – med rundt 25 000 produserte båter. Nå satset han for fullt på båter under eget merkenavn i samarbeid på Honda på det nordiske markedet. AMT-båtene tok opp konkurransen direkte med Yamarin og ble raskt en betydelig aktør i Finland. I Norge hadde Honda-importøren Kellox distribusjonen av AMT frem til høsten 2020, da det ble kjent at også AMT meldte overgang til Yamaha. Det ga også tilgang til Yamahas veletablerte forhandlernettverk.

Fra starten markerte AMT tydelig et litt annet retningsvalg enn Yamarin gjennom å videreføre et relativt konservativt design. Enkle og produksjonsvennlige løsninger har vært et gjennomgående trekk ved AMT siden starten, og i markedsføringen har de blant annet lagt vekt på at båtene leveres komplette, med reservekanne, fortøyningsliner, dregg og båtshake.

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

49,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

495,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER

Powered by Labrador CMS