SATSER: Pål Kaperdal fyller opp kassa med friske midler og satser i USA med Sensar Marine og Smart Boat One.
SATSER: Pål Kaperdal fyller opp kassa med friske midler og satser i USA med Sensar Marine og Smart Boat One.

Kahoot-gründer inn i Sensar Marine

Sensar Marine har nylig fullført en investorrunde og hentet inn 18,5 millioner kroner. Nå står USA for tur.

Publisert

Konsernet GC Rieber – et privateid selskap som opererer innen industri, shipping og eiendom – går inn med kapital gjennom deres nye investeringsfond, melder Sensar Marine.

– GC Rieber har gjennom vår nye venturesatsning GROWIT gjort første investering i Sensar Marine. Vi investerer i selskaper som vi kan tilføre mer verdi enn kun kapital. Som eier av Solheimsviken bobåthavn og Marineholmen gjestebrygge vil vi bidra med å videreutvikle både produktet og markedsstrategien mot marinaeiere. Sensar Marine har et stort internasjonalt potensial, og et solid team i ryggen, sier Fredrik Harloff, Chief Technology and Innovation Officer i GC Rieber i pressemeldingen.

En annen spennende aktør som går inn på investerings- og rådgiversiden i Sensar Marine, er We Are Human – investeringsselskapet som Johan Brand har etablert i UK og Norden sammen med gründere av læringsplattformen Kahoot.

–Sensar passer perfekt i vår investeringsstrategi konsentrert om den «digitale ryggraden» i fremtidens bærekraftige og teknologi optimaliserte båt industr, sier Brand i pressemeldingen.

Fra før av har Lyse-konsernet gått inn med kapital i Sensar Marine og systemet og SmartBoat One – en investering som har gitt Sensar Marine muskler til å møte økende båtinteresse med en sterkere satsing i Norge og internasjonalt. Lyse har nå styrket sitt engasjement gjennom å gå inn med ytterligere kapital i selskapet.

Sensar Marine har også fått støtte fra Innovasjon Norge på 3,8 millioner kroner, får Båtmagasinet opplyst.

Med den nyeste investorrunden i havn, og med finansiering fra Innovasjon Norge, står Sensar Marine enda bedre rustet til å satse videre i Norge og globalt. Nå går turen over dammen, med deres største utenlandssatsning hittil: lansering i USA. Som døråpner inn mot det amerikanske markedet har selskapet knyttet til seg Scott Miller, en båtentusiast og erfaren seiler fra Boston, Fra før av har han mønstret på skuta som rådgiver og investor. Nå blir han i tillegg styreformann i selskapet og skal lede USA-satsningen.

Powered by Labrador CMS