RESIRKULERT: På Nesøya har en daycruiser fra 70-tallet blitt kappet opp, og sendt til gjenvinning. Bare deler av skroget gjennstår. KNBF vil ha vrakpant og offentlig register Kongelig Norsk Båtforbund(KNBF) er positive til å utrede en fornuftig miljømessig returordning for utrangerte fritidsbåter. Axel Nissen-Lie Publisert mandag 22. august 2016 - 10:28 Sist oppdatert torsdag 12. desember 2019 - 05:49 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annonse VRAKPANT: Kommunikasjonssjef Geir Giæver (bildet) i KNBF ønsker register og vrakpant på båter. Vraktpant Bra, men mer må til, mener NorboatInnfører vrakpant på 15000 kronerHvem skal rydde opp etter festen?Bli kvitt båten, staten sponserSkuffet over politikersvikt for vrakpantordningenPotensiell miljøforurensning i AskerVrakpantordning fortsatt i det blåMange spørsmål rundt vrakpantenForvirring om vrakpantForurenser skal betaleKNBF vil ha vrakpant og offentlig registerLykken er en liten seilbåt?Båtvrak til besvær. Flyttet til naturperleIngen vrak i Leangbukta Store endringer i båtlivetMener det haster med båtregisterLørdag er båtlivets dagNær én million fritidsbåter i NorgeTre av fem slutter i KNBFKNBF meldt til ArbeidstilsynetKNBF vil ha vrakpant og offentlig registerAvtroppende redaktør raser mot KNBFBer regjeringen endre vestpåbudKrever havarikommisjon for fritidsbåter FORLATT: I Sandvikselva ligger det nå en forlat seilbåt. Slike syn blir stadig vanligere. ✕ båter knbf vrakpant geir giæver miljødirektoratet
Green Waves konkurs Et siste forsøk på å hente inn frisk kapital lyktes ikke. Onsdag tok elbåtprodusenten Green Waves i Gjerstad den tunge veien til Agder tingrett for å melde oppbud.