SPREK VETERAN: Det går kjapt unna på vei til vinteopplag, i maksvær og med 200 friske hester i hekken. (Foto: Jardar Reigstad)
MOTORBYTTE: Den nye motoren senkes på plass, ferdig montert i kassetten. På nærbildet ser vi utsparingen for drevet som nå skal monteres på kassetten. Åpningen mellom drev og skrog tettes med en gummimansjett. (Foto: Selby Båt)
MOTORBYTTE: Den nye motoren senkes på plass, ferdig montert i kassetten. På nærbildet ser vi utsparingen for drevet som nå skal monteres på kassetten. Åpningen mellom drev og skrog tettes med en gummimansjett. (Foto: Selby Båt)
GODT DEMPET: – Ved å montere motoren i en glassfiberkassett som igjen står i et lyddempet motorrom, ble 27-foteren en svært stillegående båt – så stillegående at de fleste kjøperne valgte å sette på en kombinert drevhette og ...
TEST: Morgenavisen i Bergen lot seg imponere av båten da avisen ble med Johannes Reigstad på tur sommeren 1974.
SEILAS frittseilende redaktør, Henrich Nissen-Lie, testet også Orrskär 27 – og likte det han fant. Faksimile av Seilas 4/1976.
GAMMELT OG NYTT: Førerposisjonen er fin på Orrskär, og inntrykket skjemmes slett ikke av VPs splitter nye motorkontroll og de nye instrumentene. (Foto: Nina Reistad)

Familieklenodium med tre motorliv

En full hjertetransplantasjon måtte til for at den gamle sliteren skulle få seile videre. Og med 200 ungdommelige hester i hekken er familien Reigstads 37 år gamle Orrskär 27 klar for en ny vår.

Publisert Sist oppdatert

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

99,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER