Suksess-motoren som forsvant
ALT PÅ EN GANG: Pål Bustad er butikksjef i Vrengen Maritimes nye båtbutikk i Tønsberg. Den åpnet samtidig som korona-restriksjonene kom. Og noen uker senere forsvant Evinrude som motor. Men glede i sorgen; båtsalget går så det suser.
Ny optimisme etter Evinrude-sjokket
Jubelen sto i taket hos entusiastene da Evinrude lanserte den siste generasjon E-Tec i 2014: Den eneste gjenlevende 2-takter som besto de strengeste miljøkrav. Men gleden varte ikke lenge. Sorgen var til å ta og føle på da dødsbudskapet kom fra USA i slutten av mai i år.
- Mitt to-takts hjerte slo straks fire takter da denne overaskende meldingen kom, sier salgssjef Pål Bustad i Vrengen Maritime, en av de største Evinrude-forhandlerne i Norge. Hans bankende hjerte for E-Tec skal nå tilpasse seg fire-takter, moderne teknologi fra Mercury, den nye hoffleverandør til Nordkapp og Sting. Disse båtene som designer Espen Thorup har jobbet knallhardt for å strømlinjeforme med nettopp Evinrudes fargerike G2-motorer på hekken.
Så ikke den komme
Gullabonnement
Blad og digital
949,-
pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner
BESTILL HER