Galia 670 MC

GALIA 670 MC
GALIA 670 MC
HEISANN: Galia 670 fremstår som en tung og trygg båt som gir mye for pengene.
HEISANN: Galia 670 fremstår som en tung og trygg båt som gir mye for pengene.
UTVENDIG: Styreposisjonen på akterdekket blir man fort glad i. Den øker bruksverdien på båten enormt, og gjør den både til solbåt og arbeidsbåt.
UTVENDIG: Styreposisjonen på akterdekket blir man fort glad i. Den øker bruksverdien på båten enormt, og gjør den både til solbåt og arbeidsbåt.
UTVENDIG: Styreposisjonen på akterdekket blir man fort glad i. Den øker bruksverdien på båten enormt, og gjør den både til solbåt og arbeidsbåt.
UTVENDIG: Styreposisjonen på akterdekket blir man fort glad i. Den øker bruksverdien på båten enormt, og gjør den både til solbåt og arbeidsbåt.
AKTERKABIN: Å kalle dette krypinnet for en akterkabin, er kanskje å dra det for langt. Men for to mindre barn fungerer den som en herlig hule.
AKTERKABIN: Å kalle dette krypinnet for en akterkabin, er kanskje å dra det for langt. Men for to mindre barn fungerer den som en herlig hule.
SALONG: Klassens største og mest rommelige salong. Her har de fått plass til alt og litt til.
SALONG: Klassens største og mest rommelige salong. Her har de fått plass til alt og litt til.
STYREPOSISJON: Innvendig styreposisjon er ikke eksklusiv. Her har man det passe trangt, men ikke ukomfortabelt. God utsikt til alle sider fra plassen.
STYREPOSISJON: Innvendig styreposisjon er ikke eksklusiv. Her har man det passe trangt, men ikke ukomfortabelt. God utsikt til alle sider fra plassen.
TOALETTET: Garantert klassens største toalett-rom. Her anbefaler vi produsenten å presse inn en liten hjørnevask, så kan rommet kalles et «nesten-bad».
TOALETTET: Garantert klassens største toalett-rom. Her anbefaler vi produsenten å presse inn en liten hjørnevask, så kan rommet kalles et «nesten-bad».

Nymotens Noahs Ark

Da vi oppdaget Galia 670 MC på Düsseldorf-messen, været vi en salgssuksess. Holder den mål som det ultimate lille skipet for en ivrig båtfamilie som skal ta steget ut av jolla og opp i en «bobåt»? Sett sjøbein og bli med oss på prøvekjøring av nyheten.

Publisert Sist oppdatert

Vi var spente! Etter selv å ha hypet denne båten kraftig opp under Düsseldorfmessen tidligere i vinter, var fallhøyden ganske stor. Hvorfor var vi så euforiske i omtalen av båten? Jo, fordi den virket skikkelig bygget, hadde gjennomtenkte løsninger, og den fyller et behov blant førstegangskjøperne som det er et par tiår siden vi sist så i fritidsbåtmarkedet. Vi kan godt fortsette. Maks plassutnyttelse til en overkommelig pris. En ruskeværsbåt med en lengde på bare 6,7 meter, som tåler solskinnsdager og røff bruk. Og sist men ikke minst, den bryter med trenden om at alle båter skal ligne på hverandre og ha daycruiser i navnet for å selge godt.

Nå skal det sies at båten ikke ble så billig som vi hadde trodd, men med en utgangspris på 428 600 for 115 hk-utgaven og uten utstyrspakken er den fortsatt meget bra priset. Ønsker du luksusutgaven (highlinepakke), som inkluderer utvendig styreposisjon, trimplan, 12V-uttak, ferskvannssystem, vindusvisker babord side, 5 stk. fiskestangholdere, antrasittfarget skrogstripe, kjøleskuff og kokeapparat, og med 150 hk motor (testversjonen) koster den 533 500. Her synes vi importøren tar seg meget godt betalt for 35 hk mer, noen små luksusdetaljer og en utvendig styreposisjon som er et must for bruksvennligheten til denne båten.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER