Prøvekjørt: Bella 9000 Hybrid VS. Marex 320 ACC

30 FOT OG AKTERKABIN: Fordelen med Bella 9000 er prisen, så sant du ikke vil kjøre med hybridmotor. Men løsningene er ikke så gjennomarbeidet som på Marex 320 ACC.
BELLA 9000: Den finske akterkabin-båten er designet av Espen Thorup og har fått kritikk for å ligne for mye på Marex. Men hvor like er de egentlig?
MAREX 320 ACC: Etter at Espen Thorup designet Marex 370 ACC krympet den norske produsenten båten til 32 fot, med litt mindre akterkabin.
FINSK AKTERKABIN: Bella 9000 leveres både med hybrid og med dieselmotor. Velger du hybrid må du plusse mer enn en halv million kroner på prisen.
FORKABIN: Det er god køyeplass, og det er plass til å bevege seg på styrbord side av køya i Bella
SALONG Bella 9000: Det er god sitteplass rundt det lange bordet, slik det også er i Marex' ACC.
NORSK AKTERKABIN: Marex 320 ACC kan mot et pristillegg leveres med rødt skrog. Bella leveres standard med blått skrog.
UTSIKT: Barna nyter panoramautsikten fra forkabinen i Marex
BYSSE: Liten, men godt utstyrt bysse med store skuffer i Marex
GOD FART: Marexen klarer 25,5 knop, og med en enda mer riktig propell går den nok over 26.

Akterkabin-duellen

To nyheter med akterkabin er lansert i sommer, med hver sine fordeler og ulemper. Vi har prøvekjørt 320 ACC ogBella 9000 Hybrid.

Publisert Sist oppdatert

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER