TOPPOPPGJØRET: Bavaria 43 HT og Sport

BAVARIA 43 HT: Ingen designperle, men det tar du igjen på innhold, sjarm og pris.
BAVARIA 43 HT: Ingen designperle, men det tar du igjen på innhold, sjarm og pris.
GOD PLASS: Brede dollbord og kraftige, men dog noe lave rekker gjør passasjen til fordekket enkel og grei.
GOD PLASS: Brede dollbord og kraftige, men dog noe lave rekker gjør passasjen til fordekket enkel og grei.
SOSIALT: Mange sittemuligheter ute gjør dette til en sosial båt å være om bord i.
SOSIALT: Mange sittemuligheter ute gjør dette til en sosial båt å være om bord i.
LEVELIG: Man kan leve lenge om bord i Bavaria 43. Bysse både inne og ute. Bad med eget dusjrom, og gode sitteløsninger i forbindelse med salongen under dekk.
LEVELIG: Man kan leve lenge om bord i Bavaria 43. Bysse både inne og ute. Bad med eget dusjrom, og gode sitteløsninger i forbindelse med salongen under dekk.
LUKKET SOLBÅT: Det store skyvetaket gjør at båten selv i HT-versjon kan gjøres om til en solbåt. Lys og luft er to viktige stikkord.
LUKKET SOLBÅT: Det store skyvetaket gjør at båten selv i HT-versjon kan gjøres om til en solbåt. Lys og luft er to viktige stikkord.
REDERLUGAREN: Som man reder ligger man! Spartansk, men samtidig ganske så stilfullt.
REDERLUGAREN: Som man reder ligger man! Spartansk, men samtidig ganske så stilfullt.
REDERBADET: På hver sin side i rederlugaren ligger henholdsvis bad og dusj. Her fra dusjrommet.
REDERBADET: På hver sin side i rederlugaren ligger henholdsvis bad og dusj. Her fra dusjrommet.

Klassens rimeligste og beste alternativ

Ingen skal ta fra Bavaria evnen til å lage innholdsrike økonomibåter. Nok en gang levererdet tyske verftet en tanks til prisen av en varebil. Minimalistisk, men ikke spartansk.Rimelig, men ikke «billig». Repeterende design, men nødvendigvis ikke kjedelig. Hellertre faktorer som er nøkkelen til båtmerkets suksess.

Publisert Sist oppdatert

Vi har testet både «middelhavsfareren» og «norgesmodellen» av 43-foteren. Nok en gang klarer Bavaria å levere et topp produkt til en relativt ri- melig penge. Sammenligner vi med Nord West 430 Sport Top og Windy Chinook 44, de nordiske flaggskipene i denne klassen, skiller det minst to millioner kroner, eller cirka 200 000 liter drivstoff. Det skulle rekke til noen sesonger på sjøen.

I prisleiet midt imellom disse kommer Sealine 42 SC, som vi også har prøvekjørt til dette bladet. En smått genialt innredet båt i samme kategori som Bavaria, men mer utfordrende i en del designdetaljer og innovative løsninger. På sjøen imponerte den ikke vår testfører like mye.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER