Askeladden Commuter 10

LA DET SVINGE! 24-gradersskroget på Commuter 10 biter godt, og den relativt tunge båtens svingeegenskaper imponerer.
OVER: De fleste andre 32-fotere har mer rommelige salonger; Commuter 10 RIB er rett og slett ikke bygget som en langturbåt for hele familien. – Men det er fullt mulig å re opp en god, ekstra dobbeltkøye i styrehuset, sier produktansvarlig Tore ...
UNDER: Førerposisjonen er flott. Her sitter skipperen komfortabelt og kan kjøre mange timer i grov sjø uten å bli utslitt. Denne tredje utgaven av Commuter 10 RIB har ny styrekonsoll, ryddige el-tavler,bedre hovedbryterplassering og en rekke andre ...

Mer folkelig RIB

Askeladdens RIB-er i Commuter-serien var fra starten av ment å produseres etter kundens spesifikasjoner. Nå er det bygget tre vidt forskjellige versjoner av tøffingen. Vi har prøvekjørt den «rimelige» enkelt-installasjons-varianten.

Publisert Sist oppdatert

I fjor høst hadde Båtliv en forrykende tur med Askeladden Commuter 10 RIB med 740 hester, toppfart på 50 knop og en prislapp på nesten tre millioner. I år har fabrikken bygget to nye versjoner av C10: én med enkelt dieselinstallasjon og én med doble påhengsmotorer i grovklassen.

2 x 300 hk Suzuki-versjonen, som ble lasert på «Sjøen for alle» i Oslo, koster over én million mindre enn den første dieselversjonen, samtidig som fartsressursene er i behold – og i slutten av juni inviterte Askeladden på prøvetur med byggenummer tre, en kundespesifisert modell med én D6 370 hk, bedre gangveier langs sidepølsene og forsterket sikring på akterdekket. Askeladden har også gjort endringer og forbedringer i kabinen, og både kontrollene, pantryet og sidevinduene er tilpasset kundens ønsker.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER