Førsteinntrykk: Viksund 395 St Cruz

Viksund 395
Viksund 395
STORE BAD: Begge toalettrommene i 395 St. Cruz er romslige, men hovedbadet overgår
det meste vi har sett i en norskprodusert båt.
STORE BAD: Begge toalettrommene i 395 St. Cruz er romslige, men hovedbadet overgår det meste vi har sett i en norskprodusert båt.
UTROLIG VOLUM: Bokomforten i hovedlugaren forut er meget bra, og plassen er godt utnyttet.
UTROLIG VOLUM: Bokomforten i hovedlugaren forut er meget bra, og plassen er godt utnyttet.
TOPPSALONG: En sittegruppe på babord side gir
passasjerene godt utsyn.
TOPPSALONG: En sittegruppe på babord side gir passasjerene godt utsyn.
FørsteinntrykkViksund 395BekkjarvikRune ViksundZeus
FørsteinntrykkViksund 395BekkjarvikRune ViksundZeus
Viksund 395
Viksund 395
DÅRLIG ADKOMST: Både lukearrangementet og adkomsten forøvrig til de ulike installasjonene i motorrommet har et stort forbedringspotensiale.
DÅRLIG ADKOMST: Både lukearrangementet og adkomsten forøvrig til de ulike installasjonene i motorrommet har et stort forbedringspotensiale.
FIN UTEPLASS: Den svært romslige flybridgen har en sosial avdeling akter med plass til mange rundt bordet, og god kontakt mellom bysse/bar og sittegruppe.
FIN UTEPLASS: Den svært romslige flybridgen har en sosial avdeling akter med plass til mange rundt bordet, og god kontakt mellom bysse/bar og sittegruppe.

Flaggskip i havn

Viksund går mot strømmen både i størrelse og løsninger når de nå lanserer sin lenge ventede toppmodell – 395 St Cruz.

Publisert Sist oppdatert

Etter en særdeles lang produktutviklingsperiode, har Viksund kommet i mål med sitt over 12 meter lange flaggskip – 395 St Cruz. Produsenten startet utviklingen allerede i 2007, og i 2008 var formene under bygging i England. En konkurs senere, og i et fortsatt turbulent marked, har Viksund lykkes å fullføre sin storsatsning. 395 St Cruz er blitt et mektig fartøy, og den første norskbygde båten med Mercruisers pod-baserte Zeus-system. Rett nok hadde Askeladden Commuter 11 det samme, men den var bygget i Slovenia. Den 13 tonn tunge båten oppnår en toppfart på drøye 37 knop med full ferielast, men under testkjøring har produsenten sett 39-tallet. Kanskje mest av teoretisk interesse i en familiebåt det siste, men faktum er at skrog og fremdriftsløsning ser ut til å fungere meget bra.

Flere etasjer

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER