Askeladden P80 Weekend Diesel eller bensin

Test Askeladden P80
GODE LØSNINGER: Bred dør i bakveggen og stort akterdekk sammen med utvendig førerposisjon gjør Askeladdens nye flaggskip til en praktisk bruksbåt.
SEKS KØYEPLASSER: I tillegg til stikklugar og hovedlugar, kan man enkelt rigge til en køye i salongen.
LASTEROMMET i akterdekket på Volvo Penta-båten er noe mindre enn på båten med utenbordsmotor.
LITT TRANGT: Adkomsten til motorrommet er enkel, men det er litt knepent med plass rundt D3-motoren.
HENGSLET: Akterbenken må vippes frem når motoren skal tiltes helt ut av vannet.
HJERTEROMMET har det meste, inkludert dusjmulighet. Ekstra skapplass er tilleggsutstyr.
LAVT UNDER DEKK: Stikkøya under salongen er litt klaustrofobisk med bare 35 cm liggehøyde.

I hekken på hytta?

Flaggskipet Askeladden P80 Weekend er en styrhusbåt med sjøegenskaper for norske forhold. Den tilbys med både innenbords diesel og utenbordsmotor. Her er det båtbruken som avgjør valget.

Publisert Sist oppdatert

Askeladden har lansert nyheter på løpende bånd de siste to årene. Etter konkurs og oppstart har de vist en stor omstillingsevne i forhold til markedet. Askeladden har luket og ryddet i modellutvalget, til fordel for mer nøkterne og rimelige båter. Et ledd i denne prosessen har vært å flytte all produksjonen fra Norge til Polen. Den ferskeste nyheten er P80 Weekend, som foreløpig er flaggskipet i P-serien med styrhusbåter. Fra før har Askeladden også P66 i styrhus og weekend-versjon. P80 er en den første båten i P-serien som tilbys i både innenbords- og utenbordsversjon. Vi har testet begge mot hverandre.

Sjøegenskaper 

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER