Vil ta Europa
Vil ta Europa
Vil ta Europa
Vil ta Europa
Vil ta Europa
Vil ta Europa
Vil ta Europa
Vil ta Europa
Vil ta Europa
Vil ta Europa
Vil ta Europa

Vil ta Europa

En svært fornøyd Henrik Solli mottok ”Yacht of the Year”-prisen på Düsseldorf-messen. Nå vil Goldfish selge mer i Europa.

Publisert Sist oppdatert

Lørdag kveld gikk Henrik Solli på scenen foran mer enn 400 bransjefolk og båtjournalister på Europas største båtutstilling, boote i Düsseldorf. Solli er markedssjef i Goldfish og mottok prisen for beste motorbåt i kategorien under 30 fot

Goldfish 30 SC slo Hydrolift 27  på målstreken. De to båtene lages begge i Østfold. – Vi er veldig stolte og glade for å bli kåret til årets båt i Europa, og det er gøy at flere norske båter kan hevde seg i toppen, sier teknisk sjef Pål Solli til Båtliv.

Han forteller at den nye Goldfish 30 SC har fått god mottagelse i markedet. Ifølge Solli ble det solgt 14 eksemplarer i fjor, og  han regner med å selge 20 i år. – Vi selger de fleste båtene i Norge, men vil satse mer på eksport. Denne prisen kan bli en døråpner for oss i  Europa, sier Solli, som  likevel understreker at Goldfish aldri vil bli noe masseprodukt.

–    Vi vil forene design og kvalitet med gode kjøreegenskaper og høy fart. Vi kommer alltid til å være en nisjeprodusent, sier Solli.

Juryen som kåret Goldfish til ”Yacht of the year” i klassen under 30 fot består av journalister fra ledende europiske båtblader, deriblant redaksjonssjef Frode Pedersen i Båtliv.