Vil ta Europa
En svært fornøyd Henrik Solli mottok ”Yacht of the Year”-prisen på Düsseldorf-messen. Nå vil Goldfish selge mer i Europa.
Lørdag kveld gikk Henrik Solli på scenen foran mer enn 400 bransjefolk og båtjournalister på Europas største båtutstilling, boote i Düsseldorf. Solli er markedssjef i Goldfish og mottok prisen for beste motorbåt i kategorien under 30 fot
Goldfish 30 SC slo Hydrolift 27 på målstreken. De to båtene lages begge i Østfold. – Vi er veldig stolte og glade for å bli kåret til årets båt i Europa, og det er gøy at flere norske båter kan hevde seg i toppen, sier teknisk sjef Pål Solli til Båtliv.
Han forteller at den nye Goldfish 30 SC har fått god mottagelse i markedet. Ifølge Solli ble det solgt 14 eksemplarer i fjor, og han regner med å selge 20 i år. – Vi selger de fleste båtene i Norge, men vil satse mer på eksport. Denne prisen kan bli en døråpner for oss i Europa, sier Solli, som likevel understreker at Goldfish aldri vil bli noe masseprodukt.
– Vi vil forene design og kvalitet med gode kjøreegenskaper og høy fart. Vi kommer alltid til å være en nisjeprodusent, sier Solli.
Juryen som kåret Goldfish til ”Yacht of the year” i klassen under 30 fot består av journalister fra ledende europiske båtblader, deriblant redaksjonssjef Frode Pedersen i Båtliv.