FØRSTE TUREN: Her fra den første prøveturen i mai 2007. Siden den gang har vår test-motor Evinrude E-TEC 200hk gått som en klokke, og gitt oss minimale utgifter til vedlikehold. Serviceutgiftene har vært lik null, slik tre års - eller 300 ...
TELT PÅ DEKK: Båt og motor har vært med på mange rare oppdrag gjennom de tre testårene. Her har vi overnattet i Engelsviken etter å ha deltatt som tilbringerbåt i en større internasjonal seilbåttest.
PÅ TEST: Her er vi utenfor Larkollen på test av aluminiumsbåter.
PÅ JOBB: TV2s crew jobber med daycruiser-test til «TV2 hjelper deg», i samarbeid med Båtliv.
MANNSKAPSBYTTE: Journalister fra hele Europa skal ut for å teste båter. Perfekt med RIB som kan kjøres rett inn i skutesiden mens seilbåtene er under seil.
PROPELLSKIFT: Her skifter vi den første propellen. Målet er å hente ut mer turtall.
ENKELT VEDLIKEHOLD: Christian Zaborowski på Vollen Slipp har hatt ansvaret for et minimum av vedlikehold.
DATASJEKK: Fred Telle fra Fische Marine tar ut all info fra motorens datahjerne
KJØREMØNSTER: Her kan vi lese av kjøremønsteret vårt. Ifølge de som leser mange slike kurver i året, ligger vi i gjennomsnitt høyere enn hva en vanlig båtfamilie ville gjort. Det betyr at vår test-motor har blitt utsatt for tøffere bruk enn vanlig.

Test: Evinrude 200 hk. 235 timer & 3 år uten trøbbel

I tre lange sesonger har vi testet Evinrudes 200 hk E-TEC V6 motor. På tross av et par propellskift etter eget ønske, noen falske alarmer og et par instrumentvisninger som har falt fra, bøyer vi oss til vannflaten og kan ikke annet enn å lovprise den ultramoderne totakteren.Båtliv 9/10

Publisert Sist oppdatert

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

99,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER