Si din mening om Polarsnekka
Har du en klassisk Polar 20 eller 22? Da ønsker vi dine meninger om denne båttypen.
Polarsnekka ser fortsatt ut som den gjorde på 60-tallet. Produksjonen blir nå utført av Polar-Boat i Skien. Små forbedringer er gjort i takt med tiden og teknologien, men ut-seendet er det samme.
Den gjennomførte kombinasjonen av tre og plast har gitt Polar-snekka en unik status på sjøen og evnen til å overleve samtlige trender som har kommet og gått de siste førti årene. Solide sjøegenskaper har i tillegg gjort den kjent som en trygg, praktisk og svært brukervennlig båt. Polarsnekka har videreført snekkas stil og egenskaper. Samtidig har den plastbåtens evige fortrinn; minimalt med vedlikehold.
Her skal du nyte tiden på vannet– ikke på land !
Andreas Gjervold og Arne Kilen startet produksjon av Polar på Tromøy utenfor Arendal på 60-tallet, og de var da blant de første som produserte plastbåter i Norge. Snekka hadde innredning i mahogni, og teak på dekk og dørk. Motoren var en ensylindret Marna. Etterspørselen var stor fra første dag, og etter kort tid ble den oppsiktsvekkende snekka også å se både i Italia, Tyskland,
Nederland - og ikke minst i Sverige.
Polarsnekka kommer i dag i flere varianter, både i 20 og 22 fot, med muligheter for å supplere med en rekke ekstrautstyr. Samtlige modeller er utstyrt med Volvo Penta eller Yanmar dieselmotor. For to år siden ble også en elektrisk Polar 20 presentert.
Send dine meninger til: frode@batliv.no eller så kan du legge igjen dine kommentarer i feltet under denne saken.