RiksTV satser båt
RiksTV satser båt

RiksTV satser båt

Ifølge RiksTV har de nå sikret seg om lag 35.000 abonnenter som ser på TV i sine fritidsbåter.

Publisert Sist oppdatert

– Båt er viktig for oss, sier administrerende direktør Christian Birkeland i RiksTV i en pressemelding.

RiksTV skriver i pressemeldingen at i følge en undersøkelse foretatt av Opinion i 2012, har rundt 105 000 husstander TV i sin fritidsbåt. RiksTV har siden oppstarten i 2007 sikret seg en stor andel av dette markedet. Undersøkelsen fra Ipsos – gjort i 2013 – viser at RiksTV har rundt 35 000 kunder som bruker TV-distribusjonen fra RiksTV når de er ute i sin fritidsbåt.

-Vi har valgt å satse offensivt på markedet for fritidsbåter. Vi har en distribusjonsform som vi mener passer utmerket for TV på båter, sier Christian Birkeland.

RiksTV kom på luften høsten 2007 og er Norges nest største TV-distributør. RiksTV satser på kanaluavhengig distribusjon, med distribusjon både via bakkenettet samt strømme-TV med kanaler som TV 2 Sumo, VGTV, YouTube, musikktjenesten Beat samt filmtjeneste på nett.

-Vi i RiksTV har de siste årene satset ekstra på fritidsområdet, med TV-distribusjon i båt, campingvogn, bobil og hytter. I disse markedene har vi oppnådd en høy vekst. Samtidig tror vi potensialet er langt høyere. Vi ønsker å være svært konkurransedyktige med et produkt som vi mener er som skapt for fritidsmarkedene, båt inkludert, sier RiksTV-sjefen.

I pressemeldingen fra RiksTV skriver Birkeland at han selv elsker livet i sin egen seilbåt. TV-titting er en del av livet på sjøen.

-Båt og TV hører sammen. Begge deler er populære fritidsaktiviteter, sier Birkeland.