Fotolia_54708137_L_27707 Thomas Launois - Fotolia FAVORITT: Favorite 1500 (t.v) er designet av Guido de Groot og bygget av Mulder. Salongen i Mulder Flybridge 98. MineCreative HÅNDVERK: Sammensveisingen av skrog og overbygg på Mulders 34-meter. MineCreative FØRSTE BÅT: X-53 F er Storm Yachts første leverte båt, sjøsatt i 2014. Dick Holthuis Photography TO SERIER: Storm Yachts X-65 og flaggskipet S-78 under bygging. FRIGIR PLASS: Storm Yachts? særpregede S-baug. NY VRI: Linssen Yachts´ nye vri på flybridge -trapp foran og masser av plass! © Linssen Yachts B.V. BYGGESETT: Linssens båter starter som stålbyggesett i sveisehallen. STØRST: Linssens er Europas største og kanskje mest effektive produsent av stålyachter i sitt segment. DESIGNER: Guido de Groot i AB116. Yachten er 116 fot og gjør 50 knop! KLASSISK: «Eleonore», tegnet av Werner Yacht Design. BERØMT: Bysse og spisebord om bord på Eleonore - en av Werner Yacht Designs mest berømte yachter. Kremen av nederlandske yachter Nederlenderne bygger noen av verdens flotteste yachter. Designstudent Truls Johansen gir oss her en smak av hva den gamle sjøfartsnasjonen kan by på. Truls Johansen Truls Johansen Publisert 01.02.2015 - 00:00 Sist oppdatert 11.08.2015 - 10:26 For å lese denne saken må du være abonnent Allerede abonnent? Logg inn her Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud: Digitalt månedsabonnement 99,- pr. måned BESTILL HER Digitaltårsabonnement 699,- pr. år BESTILL HER GullabonnementBlad og digital 949,- pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner BESTILL HER Allerede abonnent? Logg inn her Gå til Min side båter
ANNONSØRINNHOLD FRA NORDKAPP En ny standard for RIB-opplevelser Airborne-serien er Nordkapps svar på hvordan en RIB skal være – kraftfull, komfortabel og klar for det meste. Her får du en nærmere titt på hva som skiller disse båtene fra mengden, og hvordan Airborne kombinerer kjøreglede, gjennomtenkt design og ekte brukervennlighet.
Plus Plus Færre har druknet i år Det er en nedgang i antall drukningsulykker hittil i år fra 40 til 14, sier Petter Søreng i Sjøfartsdirektoratet. Og den viktigste årsaken til drukning er kanskje ikke den vi skulle tro.