TIL KAI, MED ALLE FENDERENE UTE: Selv om IPS gjør det lett å legge inntil er det ikke verd å skrape opp en båt til 5,5 millioner kroner.
TARGA 44
FANGST PÅ FØRSTE HAVFISKETUR: Fiskeguide Heinz Piejedes er klepper. Legg merke til opphenget han holder i hånden.
KRYSSHOLT: Solide, overdimensjonerte detaljer. Disse kvalitetstrekkene går igjen i salong og lugarer ? og ikke minst i motorrommet.
HELÅRSBÅT: Targa 44 er en ekte helårs kystbåt med havgående ambisjoner.
SKIPPER: Jørgen Refvik bak roret. Ennå er sjøen blank, men ute i osen går det hvitt.
FØRERPLASSEN: Også styreposisjonen er enkel, rett frem og svært funksjonell.
TREVERK OG SKINN: Ujålete og bastant innredning i fine materialer.
REDEREN: Ove Forstrønen har slått seg ned i den praktiske trappen til flybridgen. To brede benker er bygget inn i styrehusveggen og gjør akterdekket til det rene amfiteateret.

Et dannet råskinn

Targa er mer enn et fabrikkmerke; «Targa-type» er en samlebetegnelse på sterkbygde, helst fi nske walkaround-båter med store maskiner og ditto solide prislapper. Er statusen fortjent? Vi har vært på tur med Targas toppmodell 44 IPS.

Publisert Sist oppdatert

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

99,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER