SALONG: Klassisk utforming med masse plass og kvalitetsintrykk i toppklasse.Jan Hanchen Michelsen
KLASSISK MOTORBÅT: Stort, vertikalt ratt og stor avstand mellom ratt, hendler og brytere viser at denne båten ikke er bygget for virkelig aktiv kusking. De ulike bryterpanelene kunne nok vært mer elegJan Hanchen Michelsen
HØYT OPPE: Den lave dørken gjør at førerposisjonen er hevet og fothvilere må til. Vi hadde foretrukket en mer konvensjonell løsning.Jan Hanchen Michelsen
MASKINROM: Hele akterdekket heves hydraulisk. En liten «luke i luken» gir rask adgang til oljesjekk. Også filtre og lensepumpe er meget lett tilgjengelige i det ryddige maskinrommet. IPS 600 er foreløpig eneste alternativ.Jan Hanchen Michelsen
BABORD SIDELUGAR: Denne største av de to gjestelugarene er meget innbydende. Merk dekoren på bakveggen.Jan Hanchen Michelsen
REDERLUGAR: Også i forpiggen er layouten tradisjonell, bortsett fra at plassen er mye bedre enn selv et vidvinkelbilde gir inntrykk av.Jan Hanchen Michelsen
ETT AV TO: Begge baderommene har dusjkabinett, men det er ikke direkte inngang fra rederlugaren. På bildet ser vi babord bad.Jan Hanchen Michelsen
LUFTIG: Også badet på styrbord side er romslig og meget komfortabelt.Jan Hanchen Michelsen
PANTRY: På testbåten var pantryseksjonen montert bak førerposisjonen. På en båt som brukes slik nordmenn gjerne ønsker bør enkelte smådetaljer endres.Jan Hanchen Michelsen
AKTERDØR. Grand Banks var valgt en svært så tradisjonell løsning for døren ut på akterdekket. Den foldbare teakdøren er vakkert bygget.Jan Hanchen Michelsen
ANTISKLI: Fordekket er enormt og teaken klokt nok begrenset til akterdekket. På sikt vurderer Grand Banks å ta i bruk alternative materialer til Burma-teaken, selv om materialene skal være sertifisertJan Hanchen Michelsen
BRED TRAPP: Nedgangen til lugarseksjonen.Jan Hanchen Michelsen
LINJELEKKER: Designet er åpenbart inspirert av klassiske motorkryssere fra New England.Jan Hanchen Michelsen
ELEKTRISKE VINDUER. Både sidevinduene og det største aktervinduer kan senkes helt ned.Jan Hanchen Michelsen
HAVGÅENDE: Med klasse A-sertifisering er og 2200 liters dieseltanker er Grand Banks Eastbay 44 en ekte havkrysser.Jan Hanchen Michelsen
SKANDEKK: Brede sideganger og høye, trygge rekker gjør det lett å bevege seg rundt på båten, også i høy fart.Jan Hanchen Michelsen
HAVGÅENDE: Med klasse A-sertifisering er og 2200 liters dieseltanker er Grand Banks Eastbay 44 en ekte havkrysser.Jan Hanchen Michelsen
Sofistikert havkrysser
Grand Banks Eastbay 44 er svært elegant og temmelig rask. I tillegg er nyheten en ekte, havgående luksuscruiser. Slik skapes en nokså unik båt. Men herligheten koster.