Prøvekjørt: Sargo 33

SARGO 33
SARGO 33
SALONG: Stort pantry på styrbord side. Legg merke til det avtagbare setet ved benkeplaten.
SALONG: Stort pantry på styrbord side. Legg merke til det avtagbare setet ved benkeplaten.
NYE LINJER: Designtrekk fra Sargo 36 er videreført på 33.
NYE LINJER: Designtrekk fra Sargo 36 er videreført på 33.
HØY KONSOLL: Føreplassen er velkjent Sargo/Minor, men toppen av konsollen kunne vært noen centimeter lavere.
HØY KONSOLL: Føreplassen er velkjent Sargo/Minor, men toppen av konsollen kunne vært noen centimeter lavere.
SENTERLUGAR: Plassen er god under salongen.Toalettet i båsen til venstre i bildet er ekstrautstyr.
SENTERLUGAR: Plassen er god under salongen.Toalettet i båsen til venstre i bildet er ekstrautstyr.
FORLUGAR: Full ståhøyde og god plass i den klassiske forlugaren.
FORLUGAR: Full ståhøyde og god plass i den klassiske forlugaren.
AKTERDEKK: Også akterut er løsningene typisk finske.
AKTERDEKK: Også akterut er løsningene typisk finske.
SVART: Røffe, lakkerte detaljer er en artig trend og utvilsomt lettere å holde pene enn krom.
SVART: Røffe, lakkerte detaljer er en artig trend og utvilsomt lettere å holde pene enn krom.

Distingvert finsk råtass

Med fjorårsnyheten Sargo 33 tetter den finske båtbyggeren Sarins Båtar hullet mellom storbåten Sargo 36 og den oppdaterte kystjeep-klassikeren Sargo 31. Og dét på en imponerende måte.

Publisert Sist oppdatert

Ett av spørsmålene familiebedriften i Kokkola nok stilte seg under planleggingen av nybåten må ha vært hvordan det er mulig å fornye et så innarbeidet konsept som den typiske «styrehusbåten». De finske fabrikkene har valgt ulike løsninger for dette. NordStar eksperimenterer gjerne friskt med drivverkene og skaper noen forrykende kjøremaskiner. Targa har begynt å myke opp det barske «yrkesbåtpreget» uten å gi avkall på tøffheten. Sargo har på sin side for alvor har funnet en ny stil etter at fabrikken for tre år siden byttet ut det hederskronede Minor-navnet.

Kundene er de store vinnerne i den harde konkurransen mellom de finske styrehusbåtprodusentene. Den som har tilstrekkelig med kroner å legge på bordet - for dette koster - kan velge og vrake blant et bredt utvalg båter i verdensklasse.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER