Princess V39

GODT SKROG: Båten beveger seg pent og lett i vannet.
PRINCESS V39
SALONG: Takvindu slipper godt inn med lys i salongen.
SOFA: Gjestelugaren har en behagelig sofa.
BYSSE: Her er det god plass og utstyr nok til å lage god mat om bord.
ENKEL ELLER DOBBEL: Sengene i gjestelugaren slås sammen eller flyttes fra hverandre ved behov.
TRYGT BAK SPAKENE: Med 660 hestekrefter skyter båten effektivt fart når vi gir gass.
LEKKERT: Båten har mange fine detaljer.
GASSBLUSS: I tillegg til gass har båten stekeovn.
ÅPENT: Enorm takluke gir deg sommer, selv en sein høstdag når solen hilser.
PRINCESS V39
STIL: Badet er lekkert, og man får følelse av å være i en eksklusiv båt.
PRINSESSE: Det er mye kjøreglede med Princess V39 som egentlig er 42 fot.
AKTERDEKKET: Det er god sitteplass akter på båten.

Dronning blant prinsesser

Princess har et meget sterkt merkenavn blant norske båtkjøpere. Med sin nye V39 kommer ikke ryktet til å bli dårligere. Her mener vi at produsenten har skapt en prisgunstig bobåt med linjer som passer både rørlegger Jørgen og kongen av Sandefjord.

Publisert Sist oppdatert

For mange nordmenn er Princess et annet uttrykk for stor båt. Det er kanskje ikke så rart når vi kjenner litt av historien til merket i Norge. Princess har hatt en meget stabil forhandler gjennom Norsk Båtsenter i Bergen og nå Vollen Båtsenter i Asker. De eldste selgerne har solgt mange hundre båter på de snart 30 årene importen har eksistert. Konkursen til Johs. Lunde ga Princess-navnet en liten knekk, men de gamle eierne er tilbake i manesjen, og merket er igjen i ferd med å heise flagget fra sine hovedbaser på Vollen i Asker og i Dolviken utenfor Bergen.

Selv et merke som blir forbundet med nyrik norsk glamour, håndverkere med eget frma, og båtelskere generelt, har måttet bite i det sure eplet og snobbet litt nedover det siste året. Med andre ord er Princess tilbake med en båtmodell under 40 fot. Eller, for å si det mer nøyaktig, dette er egentlig en 42-foter som har fått modellbetegnelsen V39. Med det prøver man i hvert fall ikke å overselge båten, og startprisen på båten er satt til cirka tre millioner kroner. En sympatisk pris for en så lekker og bra bygget båt.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER