Windy 31 Zonda

GÅR GODT: Med en dieselmotor på 370 hestekrefter går Windy Zonda fint, både i høy fart og i svinger.
RETRO-STIL: Windys nye daycruiser kaster sjøen fint på siden.
WINDY 31 ZONDA
FØRERPLASS: Her er det god oversikt, og papiret har også fått sin plass, beskyttet mot vind og vann.
GJENNOMFØRT: Leideren opp til fordekket har solide trinn, og førersetet er innbydende.
SOVEPLASS OG BYSSE: I kabinen har Windy fått plass til både byssa med to koketopper og vask, en dobbeltkøye og et bad med toalett.
SOVEPLASS OG BYSSE: I kabinen har Windy fått plass til både byssa med to koketopper og vask, en dobbeltkøye og et bad med toalett.

Moderne retro i toppklasse

Windy 31 Zonda er årets tørreste båtnyhet. Sjelden prøvekjører vi båter med et så velutviklet skrog som denne norske daycruiseren til under to millioner.

Publisert Sist oppdatert

Allerede i sakte fart nedover Nidelva føles det som om vi har full kontroll. Dieselmotoren brummer akkurat passe under solsenga. Sola skinner, og vinden begynner å ruske litt. Allerede fra båten ble sjøsatt noen uker i forveien, har vi nærmest sett stjerner i øynene på Windys egne ansatte som har fått gleden av å teste båten før oss. Båten er en drøm å kjøre i lav hastighet. Her trenger man ikke å strekke hals for å se hva som skulle være av farer forut. Med effektiv bruk av trimflapsen blir planingsnivået nesten umerkelig. Vi ligger i åtte-ni knop, og båten går rett og fint i vannet, uten å dytte akterenden ned.

I toppklasse

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER