Delta 34 SW

POTENT: Delta 34 er en potent skapning. «What you see is what you got»!
KLASSISK: Ikke nyskapende. Denne løsningen har vi sett før, og vi vet den fungerer.
AKTERDEKK: Stort og ryddig akterdekk, med putekasseløsninger til stueplass.
FØRERPLASSEN: Vi liker døra ut. Det letter arbeidet om man er alene om bord og må en kjapp tur ut for å ordne med tauverk. Pluss for god ergonomi generelt.
SIN PLASS: Når man bygger båt som er ment å gå tøft i sjøen er det like greit at alt har sin faste plass.
KVALITET: Igjen, rene linjer med høy glans faktor og god kvalitet.
SIN PLASS 2: Alt på stell. Ikke mye klirr i kopper og kar.
DOBBELtKØYE: Grei plass, men ikke den store takhøyden over senga.
SPORTSLIG: Delta 34 er en rendyrket sportscruiser. Det går igjen i detaljene.

Stilig, tøff og rask svenske

Delta 34 SW er en den femte modellen fra Delta Powerboats siden starten i 2003 og er i mine øyne den stiligste av dem alle. Den er ikke bare tøff, rask og velbygget – den er også praktisk.

Publisert Sist oppdatert

Svenske Delta Powerboats AB startet bygging av båter så sent som i 2003. Grunntanken fra starten var at båtene skulle være lette, gå mykt og raskt, og bruke så lite drivstoff som mulig. Kvalitet og innovative løsninger var to andre viktige mål. Først ut var Delta 25 og 32. Deres potente skrog nedstammer fra Smuggler 245, respektive Flying Flipper. Tre år senere ble en helt egen konstruksjon introdusert. Det var Delta 40, tegnet av Lars Modin, som året etter fulgtes av Delta 29. Sent på høsten 2008 så Delta 34 SW dagens lys og tettet størrelsesgapet mellom 29 og 40. Høsten 2010 kommer flaggskipet Delta 54, deres største utfordring hittil. Et helt nytt linjevakkert fartøy skreddersydd for Volvo Pentas IPS-drev. 

Hvorfor hvile på årene i disse tider når man kan kjøre så det fosser? Delta Powerboats satser høyt, og det skal bli veldig interessant å følge den svenske båtbyggeren fremover. Båtene bygges i en egen topp moderne fabrikk i Estland, der også Arcona-båtene lages. Alle modellene har samme formspråk med blant annet negativ vinkling av frontruten. På litt avstand kan det være vanskelig å si hvilken av modellene man ser. 

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 10 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER